Gå till innehåll

Datorn fryser och kan inte starta!


zoe

Recommended Posts

jag har en pentium 4 1.7GHz, 768 MB RAM minne, nvidia geforce 6600 256 MB.

allt det med den sista divrutiner som finns just nu, plus att jag har uppdaterar också bios till sista som finns.

men ingen om det att lösa problemet som är att när jag spela dom fryser under en liten stund och sen försätter som vanlig och det gör många och den ospelbar.....jag har proba med äldre spele som funkade men det händer lika med dom nu...:-(

också nu kan inte starta datorn utan kommer hela tiden felmeddelande om problemen med nv4****

som kommer i en lopp...

kan nån har nån idea av det kan det vara felet?????

tack

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att ha senaste drivrutin versionen är inte alltid så lyckat har det visat sig när det gäller spel.

Många spel har specialanpassningar i grafikdrivrutinerna och nya 'finesser' och justeringar ställer till det.

nVidias senare versioner har ställt till det för flertal spel. Jag har fått lov att backa några versioner

i några datorer därför att nya hängningar och blåskärmar plötsligt dykt upp efter uppdatering.

Äldre versioner av drivrutiner för nVidia hittar du på:

http://www.nvidia.com/Download/Find.aspx?lang=en-uk

Fyll i dina uppgifter (Geforce, Geforce 6 series, Geforce 6600, Windows XP, English (UK), All och Search)

och välj en äldre version.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...