FixarFrasse Posted October 13, 2008 Share Posted October 13, 2008 Hej, Fick idag hem mitt hdd chassi från Komplett.se Problemet är bara det att när jag monterat ihop allting för att plugga in den i datorn och köra igång, så kommer det upp ett felmeddelande där det står att "den nya enheten kanske inte fungerar korrekt" typ .. Vad kan problemet vara? kan det ha att göra med jumprarna, för dom sitter som slave för tillfället. Jag har även provat att försöka hitta disken i Enhetshanteraren, eller "Hantera" som det står så vackert när man högerklickar på "Den här datorn" etc etc. Bild nedan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manneman Posted October 13, 2008 Share Posted October 13, 2008 Har du hårddisken som USB ska den stå i CS (cable Select) eller i Master // Mange Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FixarFrasse Posted October 13, 2008 Author Share Posted October 13, 2008 Cable select, betyder inte det med andra ord att jag ska ta bort jumprarna? eller finns det ett sätt att sätta plupparna så att det blir cable select? .. vet att det står en massa bakom hdd'n .. ska checka in det nu. Återkommer med svar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FixarFrasse Posted October 13, 2008 Author Share Posted October 13, 2008 Nu fungerar allting! Tack för hjälp! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manneman Posted October 13, 2008 Share Posted October 13, 2008 Hurvida din hårddisk ska vara utan jumprar för att vara CS har jag ingen aning om... det brukar skifta från olika märken. Sätter du den i Master kommer det dock att funka via USB. Kul att det funkade... Mange Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts