Lasse B Posted October 13, 2008 Share Posted October 13, 2008 En, absolut sista fråga i detta ämne. Närjag hämtat hem senaste drivrutinerna 178,13, så kommer det som en tillvalsuppdatering följande. Den heter: Nvidia - Video - Nvida Ge Force 6600. När man tittar på info ang denna står det följande bla, hämtningsstorlek 0 kb. Nvidia Video Software Update. Behöver man denna. Innan jag hade hämtat hem nyaste drivrutinerna kom denna också, och då la jag in den, men som sagt efter det att dom nya instalerats kom den en gång till. Hoppas att ni förstår vad jag menar. Behöver man denna ?? Ha en bra kväll Lasse B Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted October 13, 2008 Share Posted October 13, 2008 En, absolut sista fråga i detta ämne.Närjag hämtat hem senaste drivrutinerna 178,13, så kommer det som en tillvalsuppdatering följande. Den heter: Nvidia - Video - Nvida Ge Force 6600. När man tittar på info ang denna står det följande bla, hämtningsstorlek 0 kb. Nvidia Video Software Update. Behöver man denna. Innan jag hade hämtat hem nyaste drivrutinerna kom denna också, och då la jag in den, men som sagt efter det att dom nya instalerats kom den en gång till. Hoppas att ni förstår vad jag menar. Behöver man denna ?? Ha en bra kväll Lasse B Det betyder i praktiken bara att Microsoft inte är riktigt överens med nvidia, om vilken drivare som är den nyaste fungerande. Sen är det upp till dig att avgöra vem som har rätt! Bägge fungerar! ;D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lasse B Posted October 13, 2008 Author Share Posted October 13, 2008 Det har jag nog svårt att avgöra, vad tycker du ?? Lasse Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted October 13, 2008 Share Posted October 13, 2008 Det har jag nog svårt att avgöra, vad tycker du ??Lasse Om den fungerar tillfredställande!... behåll nvidia-drivern! Du kan be MS "hålla k**ten", genom att dölja just den uppdateringen! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lasse B Posted October 13, 2008 Author Share Posted October 13, 2008 Som jag sa, att innan jag instalerade nya drivrutinerna 178,13 hade jag tidigare instalerat Nvida från microsoft, har den nu ersatts av den senaste som jag instalerat från Nvida ?? Är inte så bra på detta så ursäkta mina konstiga frågor. Den som nu kom som tillval döljer jag, är det okej, så man behöver inte avinstalera den tidigare från microsoft. Lasse Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted October 13, 2008 Share Posted October 13, 2008 Som jag sa, att innan jag instalerade nya drivrutinerna 178,13 hade jag tidigare instalerat Nvida från microsoft, har den nu ersatts av den senaste som jag instalerat från Nvida ?? Är inte så bra på detta så ursäkta mina konstiga frågor. Den som nu kom som tillval döljer jag, är det okej, så man behöver inte avinstalera den tidigare från microsoft. Lasse Drivrutiner behöver sällan avinstalleras. Om du har 178,13, installerat nu, så har du senaste. Vill MS byta ut den, så kan du lugnt nonchalera det.... allt detta under förutsättning att allt fungerar förstås! Det är alltså helt okey att dölja en uppdatering som innebär en nedgradering! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest al6 Posted October 13, 2008 Share Posted October 13, 2008 Du behöver inte avsinstallera någonting, drivrutinerna från nvidia är nyast, den i update är kanske något annat, men du behöver den iaf inte. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lasse B Posted October 13, 2008 Author Share Posted October 13, 2008 Tack för hjälpen alla. Då lägger vi detta rill handlingarna. Lase B Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts