JoWa Posted April 28, 2011 Author Share Posted April 28, 2011 3.1.10 (se första inlägget) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PCGuiden Posted June 3, 2011 Share Posted June 3, 2011 Länken verkar inte funka Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoWa Posted June 3, 2011 Author Share Posted June 3, 2011 Länken verkar funka. Testade att ladda ned igen, utan problem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PCGuiden Posted June 4, 2011 Share Posted June 4, 2011 (edited) Länken verkar funka. Testade att ladda ned igen, utan problem. ja kommer dit men inget att ladda ner hos mig Här fanns den: http://www.mozillamessaging.com/en-US/thunderbird/early_releases/downloads/ Edited June 4, 2011 by PCGuiden Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoWa Posted June 22, 2011 Author Share Posted June 22, 2011 (edited) 3.1.11: https://www.mozillamessaging.com/en-US/thunderbird/3.1.11/releasenotes/ Edited June 22, 2011 by JoWa Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoWa Posted July 2, 2011 Author Share Posted July 2, 2011 5.0 stabil är några dagar gammal https://www.mozilla.org/en-US/thunderbird/5.0/releasenotes/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted July 2, 2011 Share Posted July 2, 2011 5.0 stabil är några dagar gammal Oanvändbar... finns inte ett tillägg som fungerar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RyuuShujin Posted July 2, 2011 Share Posted July 2, 2011 Oanvändbar... finns inte ett tillägg som fungerar. Gå in i options, fliken advanced och klicka på "Config Editor". Skapa en ny boolean med namnet "extensions.checkCompatibility.5.0" och sätt den till false. Nu kommer Thunderbird att tillåta alla addons, de flesta brukar funka med denna metod Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted July 2, 2011 Share Posted July 2, 2011 Tack för tipset, men jag har redan testat med Add-on Compatibility Reporter, som gör samma jobb. Dessvärre hjälper det inte mig... mina viktigaste tillägg fungerar helt enkelt inte. Bara att vänta och se och se om dom lata utvecklarna tänker göra något åt saken. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cynthia Posted July 2, 2011 Share Posted July 2, 2011 Den däringa Compability Reporter fick jag inte att funka i femman. Sa att den inte var kompitabel med femman. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
plun Posted July 3, 2011 Share Posted July 3, 2011 Mest vanligt är att man använder "Nightly tester tool" om man har trubbel med ett tillägg så slipper man rota i config. https://addons.mozilla.org/sv-se/thunderbird/addon/nightly-tester-tools/ (finns både för Firefox samt Thunderbird) Man MÅSTE då som användare vara uppmärksam om ett tillägg verkar funka som det ska, man kan även kolla in addonsidan för varje tillägg för där kommer det snabbt upp kommentarer om ett specifikt tillägg samt ev problem. Just för Thunderbird så kör jag då enbart Lightning samt Googlekopplingen som tillägg. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted July 3, 2011 Share Posted July 3, 2011 Mest vanligt är att man använder "Nightly tester tool" om man har trubbel med ett tillägg så slipper man rota i config. Fast nu är det just "rota i config" som Nightly tester tool gör! Se skärmskott! ...och mina specialare fungerar fortfarande inte... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted July 3, 2011 Share Posted July 3, 2011 Btw... det kanske är någon som känner till ett annat tillägg för "Minimera till meddelandefältet"? Har länge användt MinimizeToTray Plus... som alltså inte funkar i v5. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted July 3, 2011 Share Posted July 3, 2011 ...hitta ett själv... MinimizeToTray revived Nu går det åt rätt håll... bara ett par tillägg kvar att ersätta. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
plun Posted July 4, 2011 Share Posted July 4, 2011 ...hitta ett själv... MinimizeToTray revived Yup, funkar alldeles utmärkt, fick göra en "anpassa" för systemfältet att visa både "ikon samt meddelande". (installerade även tillägget för foxen) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cynthia Posted July 20, 2011 Share Posted July 20, 2011 6.0 beta 1: ftp://ftp.mozilla.org/pub/mozilla.org/thunderbird/releases/6.0b1/win32/sv-SE/ Skriver den över den befintliga versionen eller lägger den sig parallellt? Nån som vet? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoWa Posted July 20, 2011 Author Share Posted July 20, 2011 Gör en anpassad installation så kan du välja mapp. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cynthia Posted July 20, 2011 Share Posted July 20, 2011 Gör en anpassad installation så kan du välja mapp. Tackar! Gamla sökvägen var standard så den skriver över den gamla. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PCGuiden Posted September 7, 2011 Share Posted September 7, 2011 Hur gör man så Tunderbird bara hämtar en kopia av mailet och lämnar orginalet på servern... Hoppas någon fattade detta... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PCGuiden Posted September 7, 2011 Share Posted September 7, 2011 finns 7 beta för mac också? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoWa Posted September 7, 2011 Author Share Posted September 7, 2011 Kontoinställningar > Serverinställningar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoWa Posted September 7, 2011 Author Share Posted September 7, 2011 Ja Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PCGuiden Posted September 7, 2011 Share Posted September 7, 2011 Kontoinställningar > Serverinställningar vart där skall jag ändra? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoWa Posted September 7, 2011 Author Share Posted September 7, 2011 Markera rutan Lämna meddelanden på servern. Om det nu inte är ändrat sedan jag senast rotade där. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PCGuiden Posted September 7, 2011 Share Posted September 7, 2011 det alternativet finns inte där , inte hos mig iallafall Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts