Gå till innehåll

Thunderbird 115.9.0


JoWa

Recommended Posts

  • 1 månad senare...
  • 1 månad senare...

Hej!

Har installerat  24.6 versionen på  Win 8.1
dator och även gynnsamt fått över MozBackup fil från den gamla datorn.

MEN,  det verkar som skräppost inte filtreras bort längre
(detta är antagligen tillägg, och på denna dator finns det McAffe - den gamla hade AVG.    Hur gör jag?)

Jag är även intresserad av mer säkerhets-tänk.
Sätta upp karantän samt något som jag givetvis inte hittar nu, men det ska vara ett tillägg eller inställning som bekräftar avsändare.
*vilket givetvis vår hostade webmail måste stödja likaså som klienten
 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

31.0: ftp://ftp.mozilla.org/pub/mozilla.org/thunderbird/releases/31.0/win32/sv-SE/

  • NEW Autocompleting email addresses now matches against any part of the name or email (bug 529584)
  • NEW Composing a mail to a newsgroup will now autocomplete newsgroup names (bug 61491)
  • FIXED Insecure NTLM (pre-NTLMv2) authentication disabled (see 828183)

https://www.mozilla.org/en-US/thunderbird/31.0/releasenotes/

Redigerad av JoWa
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 månad senare...

31.1.0: ftp://ftp.mozilla.org/pub/mozilla.org/thunderbird/releases/31.1.0/win32/sv-SE/

https://www.mozilla.org/en-US/thunderbird/31.1.0/releasenotes/

Redigerad av JoWa
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

31.1.1: ftp://ftp.mozilla.org/pub/mozilla.org/thunderbird/releases/31.1.1/win32/sv-SE/

  • FIXED Fixed an issue where mailing lists with spaces in their names couldn't be autocompleted (Bug 1060901)
  • FIXED Fixed an occasional startup crash (Bug 1005336)
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...
  • 3 veckor senare...

31.2.0: ftp://ftp.mozilla.org/pub/mozilla.org/thunderbird/releases/31.2.0/win32/sv-SE/

  • FIXED Fixed a case where having a contact and card in an address book with the same name could send to the mailing list (Bug 1008718)
  • FIXED Security fixes can be found here
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 månad senare...

31.3.0: ftp://ftp.mozilla.org/pub/mozilla.org/thunderbird/releases/31.3.0/win32/sv-SE/

  • FIXED Fixes an issue where using LDAP autocomplete could end up with blank entries in the compose addressing list (Bug 1045753)
  • FIXED Fixes an issue where IRC participants were not removed from the display on leaving a channel.
  • FIXED Fixes a regression where Thunderbird wasn't respecting the skip integration option on the default client dialog.
  • FIXED Security fixes can be found here
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 månad senare...

31.4.0: ftp://ftp.mozilla.org/pub/mozilla.org/thunderbird/releases/31.4.0/win32/sv-SE/

  • FIXED The previous issues with jp mac builds have now been fixed, and Thunderbird will no longer need to be run in 32-bit mode.
  • FIXED Installing extensions within Thunderbird no longer requires download and installing as a file
  • FIXED Security fixes can be found here
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 månad senare...

Har fått ett problem med thunderbird 31.5.0

Datoraffären laddade ner det på Engelska! Jag vill ju gärna ha det på svenska, :(

men tydligen lär det INTE finnas ett extra svensk language pack som man kan ladda ner nu i efterväg.

 

Vad händer om jag laddar ner 31.5.0: https://www.mozilla....SE/thunderbird/ på nytt?

" Skriver det då över" den Engelska versionen eller får jag istället rent av 2 T-birds?

Alla nya mejl och importen från Outlook Express får ju absolut inte försvinna. :unsure:

 

Jag kan inte heller aktivera svenskt gränssnitt med hjälp av Simple Locale Switcher,för det förutsätter ju ändå

att det ska finnas ett kompatibelt svensk språkpaket i version 31.5.0!

Hur löser jag problemet? Tacksam för hjälp :huh:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har fått ett problem med thunderbird 31.5.0

Datoraffären laddade ner det på Engelska! Jag vill ju gärna ha det på svenska, :(

men tydligen lär det INTE finnas ett extra svensk language pack som man kan ladda ner nu i efterväg.

 

Vad händer om jag laddar ner 31.5.0: https://www.mozilla....SE/thunderbird/ på nytt?

" Skriver det då över" den Engelska versionen eller får jag istället rent av 2 T-birds?

Alla nya mejl och importen från Outlook Express får ju absolut inte försvinna. :unsure:

 

Jag kan inte heller aktivera svenskt gränssnitt med hjälp av Simple Locale Switcher,för det förutsätter ju ändå

att det ska finnas ett kompatibelt svensk språkpaket i version 31.5.0!

Hur löser jag problemet? Tacksam för hjälp :huh:

 

Enklast för framtiden är nog att skriva över den engelska versionen med en svensk. Skulle det mot förmodan inte fungera, kan du ju avinstallera den engelska och installera om med den svenska. Säkerhetskopiera inställningar och e-post innan du börjar.

Klart att det finns språkpaket annars...  :)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Ok så bra, men det där språkpaketet: sv-Se.xpi 23-Feb-2015 11:02 457K

på sidan: "Index of /pub/mozilla.org/thunderbird/releases/31.5.0/win32/xpi"

skulle alltså också funka?

För jag trodde att det inte fanns ett kompatibelt svensk språkpaket för thunderbird version 31.5.0?

Om detta bara inte strular till det är det ju den snabbaste och smidigaste vägen.

Vågar jag försöka? :unsure:

Redigerad av Chrihog
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vågar jag försöka? :unsure:

 

Självklart. Det är till för att användas om så önskas. Notera bara att det måste uppdateras varje gång du uppdaterar Thunderbird. Ny programversion = nytt språkpaket, och det sker inte automatiskt. Därav min rekomendation att skriva över den engelska programversionen med en svensk.

 

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för snabbt svar :) jag fattar och gör först språkpaketet, men kommer att följa din rekommendation

senare - eftersom det i längden blir enklare så! Härligt idag har jag lärt mig något nytt igen! :P 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...
  • 2 månader senare...

38.0.1: https://ftp.mozilla.org/pub/mozilla.org/thunderbird/releases/38.0.1/win32/sv-SE/

  • NEW GMail supports OAuth2 authentication, removing the need to manually select “allow less secure applications” in Google options for the account. (bug 849540)
  • NEW Ship Lightning calendar addon with Thunderbird and enable with an opt-out dialog (bug 1113183)
  • NEW Filter sent messages (bug 11039)
  • NEW Filter messages when archived (bug 479823)
  • NEW Enable search in multiple/all address books (bug 170270)
  • NEW Add support for Yahoo Messenger in Chat (bug 955574)
  • NEW Support Internationalized domain name URLs for RSS feeds (Bug 1018589)
  • NEW Show expanded columns in folder pane (bug 464973)
  • NEW Allow file-per-message (maildir) local message storage (bug 845952)
  • NEW Add a Learn more link to the support page in feeds subscribe dialog (bug 1053782)
  • NEW Add reading position marker line to conversations (bug 760762)
  • NEW The editor for twitter should show inputtable character count (bug 736002)
  • CHANGED Thunderbird will no longer use SHA-1 to sign messages (bug 1018259)
  • CHANGED Removed rarely used character sets: T.61-8bit, non-encoding Mac encoders, VISCII, x-viet-tcvn5712, x-viet-vps x-johab, ARMSCII8 , map us-ascii to windows-1252, ISO-8859-6-I and -E and ISO-8859-8-E, (bug 1068505 and others.)
  • CHANGED Disable CONDSTORE support for IMAP to prevent discrepancies in IMAP message status (deleted, unread) on some servers (bug 912216)
  • CHANGED Make OpenSearch queries open in the user’s default browser (bug 1120777)
  • CHANGED Default to using SSL for XMPP and IRC. This might cause issues for self-signed certificates (bug 1122567, bug 1122666)
  • FIXED Replied/forwarded icons disappear after folder repair, detach/delete (bug 840418)
  • FIXED Attachment “Save As” files are displayed in Tools/Saved Files (bug 914517)
  • FIXED Adding unknown email addresses to Mailing list, then deleting ghost duplicate entries from contacts pane, caused dataloss in mailing list (bug 628035)
  • FIXED Web site from RSS feed was not rendered correctly (bug 662907)
  • FIXED Email address with leading/trailing whitespace displayed wrongly with added quotes when composing [“foo”@bar.com] (bug 286760)
  • FIXED Force display of Sender header if S/MIME sender is the signer (bug 332639)
  • FIXED Addressing autocomplete widget: Typed text in red despite results/matches found if suggestions change by last input (bug 1042561)
  • FIXED Status bar not accessible (bug 934875)
  • FIXED Wrong folder may be deleted when requesting junk delete (bug 1018960)
  • FIXED Severe UI stutter or freezes getting new mail for very large folders (bug 870556)
  • FIXED Automatically rejoin multi-user conversations on reconnect for XMPP (bug 1014472)
  • FIXED Various improvements when using IRC on moznet (bug 1083768 and others)
  • FIXED Significantly improve XMPP support (bug 1085022 and others)
  • FIXED Fixes for connecting to non-standard IRC networks (bug 870556 and others)
  • FIXED Automatically reclaim IRC nicks during a reconnect (bug 1087566)
  • FIXED Changing location in editor doesn’t preserve the font when returning to end of text/line (bug 756984)
  • FIXED Inline spell checker loses red underlines after a backspace is used (bug 1100966)

https://www.mozilla.org/en-US/thunderbird/38.0.1/releasenotes/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 veckor senare...

38.1.0: https://ftp.mozilla.org/pub/mozilla.org/thunderbird/releases/38.1.0/win32/sv-SE/

  • FIXED Copy/Paste into plain text editor deletes newlines from quoted text (bug 1143570)
  • FIXED Cross-posts won’t send because Newsgroups: groups are separated with comma+space, not just comma (bug 1151448)
  • FIXED Cannot send email through exchange server (NTLM) (bug 1174159)
  • FIXED Doesn’t display GB2312 encoded texts correctly for Chinese Characters (bug 1174580)
  • FIXED OAuth2 authentication for GMail does not work when specified server is imap.gmail.com or smtp.gmail.com. (bug 1176773)
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 månad senare...

Litet sent…

 

Thunderbird 38.2.0: https://ftp.mozilla.org/pub/mozilla.org/thunderbird/releases/38.2.0/win32/sv-SE/

  • CHANGED Hardware acceleration is now disabled by default to avoid crashing Thunderbird
  • FIXED A few bugs have been fixed to avoid crashing Thunderbird
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 månader senare...

Thunderbird 38.4.0: https://ftp.mozilla.org/pub/thunderbird/releases/38.4.0/win32/sv-SE/

  • FIXED Various security fixes
  • FIXED Fixed issue where messages moves of multiple messages from a maildir folder to an mbox folder failed.

https://www.mozilla.org/en-US/thunderbird/38.4.0/releasenotes/

 

Thunderbird 38.3.0 fick inte eget inlägg, så här kommer dess ändringar:

  • NEW Saved files tab now implements Search field and Clear button.
  • FIXED (Right-)Clicking on a newsgroup now allows directly composing a message again
  • FIXED Importing to the address book from CSV now works with international characters
  • FIXED Thunderbird no longer crashes when executing filter rules when using maildir
  • FIXED When using the maildir storage format, the INBOX folder is no longer deleted
  • FIXED Emails with long References headers are now decoded correctly
  • FIXED Checking for new messages correctly works after hibernation again
  • FIXED Chat entries are no longer sometimes lost in global database at shutdown.
Redigerad av JoWa
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...