JoWa

Thunderbird 60.3.0

Recommended Posts

Stabilare, snabbare, säkrare. Om det är märkbart är en öppen fråga. 64-bit medför ingen nackdel, så varför inte byta?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Thunderbird 60.3.0

• FIXED Various Theme fixes where incorrect colors, backgrounds, etc. were displayed
  • FIXED Add-on Options menu not working on Mac
  • FIXED Shift+PageUp/PageDown in Write window
  • FIXED Saving content of Write windows didn't overwrite existing file
  • FIXED Issues related to “Edit Template” command
  • FIXED Gloda attachment filtering
  • FIXED Mailing list address auto-complete enter/return handling
  • FIXED Thunderbird hung if HTML signature references non-existent image
  • FIXED Filters not working for headers that appear more than once
  • FIXED Various security fixes

https://www.thunderbird.net/en-US/thunderbird/60.3.0/releasenotes/

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Liknande innehåll

• Av JoWa
      Firefox 10.0 är tillgänglig: https://www.mozilla....irefox/all.html

NEW
      The forward button is now hidden until you navigate back Most add-ons are now compatible with new versions of Firefox by default Anti-Aliasing for WebGL is now implemented (see bug 615976) CSS3 3D-Transforms are now supported (see bug 505115) HTML5
      New <bdi> element for bi-directional text isolation, along with supporting CSS properties (see bugs 613149 and 662288) Full Screen APIs allow you to build a web application that runs full screen (see the feature page) DEVELOPER
      We’ve added IndexedDB APIs to more closely match the specification Inspect tool with content highlighting, includes new CSS Style Inspector FIXED
      Mac OS X only – after installing the latest Java release from Apple, Firefox may crash when closing a tab with a Java applet installed (700835) Some users may experience a crash when moving bookmarks (681795) https://www.mozilla....0/releasenotes/
    • Av Ängegärd
      HEjSann & hallå!!!
      Önskar/hjälp tips på tillägg till Thunderbird för backup av e-postkonton. Är ute efter någon som tar backup på inställningar osv. Någon???
      TACKsam för hjälp!!!
    • Av Sir_N
      Jag brukar annonsera om föreningsaktiviteter på föreningens webbsida och dessutom skicka ut mejl till medlemmarn i vissa fall.

Då brukar jag bara kopiera text och bild(er) på webbsidan och klistra in dem i ett nytt mejl i Thunderbird. Det har funkat i flera år, när jag i går gjorde samma sak, så blev endast ren text (plain text).

Jag har kollat igenom inställningarna och ser inget avvikande. Under kontoinställningar är det valt HTML, jag har inte angett någon mottgare när jag klistrar in, så det är inte "mottagaren accepterar inte html" som stökar till det.

Känns som om någon av de senaste uppdateringarna är orsaken, jag har inte ändrat något i mejlprogrammet på sistone.

Någon som märkt något liknande eller har ett förslag på lösning?

/Sören
    • Av Ängegärd
      HEjSann & hallå!!!
      Har fått problem med Tillägget "Thunderbird Conversations" till Thunderbird. Den gemensama inkorgen visar inte längre alla e-post konton som finns upplagda i Thunderbird.

Har provat att avinstallera Thunderbird Conversations utan framgång. Har oxå provat att avinstallera Thunderbird och Thunderbird Conversations utan framgång.

Installerade tillägg för utom Thunderbird Conversations
      Adblock Plus
      Contact Tabs
      Firesizer
      gContactSync
      ThunderCal

Tacksam för hjälp/idéer på vad som kan vara tok!
    • Av Sir_N
      Hej!

En bekant fick problem med att det plötsligt inte  gick att hämta mail (IMAP) med Thunderbird, det föregicks av meddelande om misstänkt olovlig inloggning på kontot. Det har hela tiden gått bra att logga in via webbmail.

Nu har jag inte sett vad som hänt hela tiden, men ett av meddelandena är enligt bif "Säkerhetsundantag".

Sedan kom "Meddelande från kontot". Vi har provat olika alternativ som föreslås på länken i bilden: http://support.google.com/mail/accounts/bin/answer.py?answer=78754 Men inget har hjälpt.

Nu plötsligt kommer meddelande enligt "Ett fel inträffade". (E-postadressen xxxx@kotten.ac är min bekants andra e-postadress och även e-postadress för återställning hos google.)

Hon har bytt lösenord på sitt googlekonto, webbmail fungerar fortfarande ok.

Jag har avinstallerat Thunderbird, raderat kvarvarande T-bird-mappar och filer samt gjort en nyinstallation av T-bird.

Jag har själv ett gäng gmail-adresser, men aldrig haft några sådan problem.

Tacksam om du har en hint om vad som kan göras!

Sir_N

• Av Silverbird
      Hej!

Jag har använt Windows Live Mail i tre år utan problem. Fram till i går. Jag kan nu bara ta emot e-post. Jag kan inte skicka e-post. När jag skall skicka får jag upp två felmeddelanden. Se bifogade filer. Någon som har en förklaring och helst en enklare lösning än ominstallation. Vid en ominstallation tappar jag all e-post och alla kontakter. Nu kan jag visserligen spara ner all e-post men kanske finns det någon bättre och enklare variant. Jag gjorde en systemåterställning men, inte helt oväntat, så fanns felet kvar. Vad kan ha hänt?