Adnerzzon Posted October 14, 2008 Share Posted October 14, 2008 http://www.openoffice.org/ /Anderzzon Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jack Bauer Posted October 15, 2008 Share Posted October 15, 2008 Tjena. Gick in och ville tanka ner senaste OO3 igår. Men där gick de ju bara att hämta hem 2.4.1 som jag redan har... Även om man går in i OO och uppdaterar , så hittar den inget. Eller ibland kommer det upp att det inte går att få kontakt med servern.... Vad beror detta på?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted October 15, 2008 Share Posted October 15, 2008 Prova Sunets server istället.... där finns OOo3 både med och utan java! ftp://ftp.sunet.se/pub/Office/OpenOffice....lized/sv/3.0.0/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jack Bauer Posted October 15, 2008 Share Posted October 15, 2008 Oki. Men varför går det inte att ladda ner 3:an från deras egna hemsida?? Varför går det inte att uppdatera sitt OO 2.4.1 till 3:an?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted October 15, 2008 Share Posted October 15, 2008 Men varför går det inte att ladda ner 3:an från deras egna hemsida?? Jag vet inte vad det är för adress du försöker med.... jag har inga problem att ladda ner från deras servrar. Varför går det inte att uppdatera sitt OO 2.4.1 till 3:an?? Det finns inget uppgraderingprogram.... OOo 241 och OOo3 är 2 olika programsviter. Ungefär som MS Office XP och MS Office 2007. Man avinstallerar det gamla och installerar den nya versionen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jack Bauer Posted October 15, 2008 Share Posted October 15, 2008 Jag vet inte vad det är för adress du försöker med.... jag har inga problem att ladda ner från deras servrar. Detta kommer upp när man går in på: www.openoffice.org: Apologies - our website is struggling to cope with the unprecedented demand for the new release 3.0 of OpenOffice.org. The technical teams are trying to come up with a solution. Thank you for your patience Det är ju även Bittorrent-länkar, varför det? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adnerzzon Posted October 15, 2008 Author Share Posted October 15, 2008 Tjena.Gick in och ville tanka ner senaste OO3 igår. Men där gick de ju bara att hämta hem 2.4.1 som jag redan har... Även om man går in i OO och uppdaterar , så hittar den inget. Eller ibland kommer det upp att det inte går att få kontakt med servern.... Vad beror detta på?? Prova denna direktlänk: http://openoffice.bouncer.osuosl.org/?prod...p;version=3.0.0 Då det är två olika program så går det som sagt inte uppdatera via version 2.4 Eller installera i tron om att den nuvarande version ersätts med det nya OO. Du måste avinstallera version 2.x och sedan installera version 3.0 PS! Glöm inte spara dina dokument och arbeten mm. som du gjort i Open Office 2.4 /Anderzzon Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jack Bauer Posted October 16, 2008 Share Posted October 16, 2008 Ok, tack för tipset Tråden avslutas Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts