Gå till innehåll

Windows 7 officiellt


e-son

Recommended Posts

Då var det klart! 

And, as you probably know, since we began development of the next version of the Windows client operating system we have been referring to it by a codename, "Windows 7."  But now is a good time to announce that we've decided to officially call the next version of Windows, "Windows 7."

http://windowsvistablog.com/blogs/windowsv...-windows-7.aspx

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp, känns rätt bra faktiskt! Men ska vi säga "Windows seven" eller "Windows sju"?

Personligen tycker jag att vi skall försöka bevara det svenska språket i dagens "Amerikanisering" av samhället, och kan heller inte se någon anledning att frångå den tanken här. Vi översätter ju allt annat i operativsystemet.   :)  Dessutom.... vem sa "Windows Ninetyeight"?    ;D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helt okej, jag fördrar dock namn som Vista.  8)

Är detta den sjunde versionen?

MS-DOSbaserade: 1.0 | 2.x | 3.x | 95 | 98 | ME

NTbaserade: NT 3.x | NT 4.0 | 2000 | XP | Server 2003 | Vista | Server 2008

Jag får de inte till sju på något sätt  ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 månad senare...

När ska Windows Seven släppas för oss användare är det någon som vet om när det släpps. Inte kan det va nästa år har inte Microsoft sagt att Windows Seven ska släppas 2010. Någon som vet mer om detta.

//DAson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX

Det bästa är om man kan välja bort allt krimskrams man inte vill ha, som Startmenyn, IE, Utforskaren, Windows Media Player mm. Det vore något jag verkligen skulle uppskatta. Någon slags n-lite funktion vid installation.

Enkla menyer och design för en minimalist som mig. :)

Jag behåller gärna Win98 utseendet några år till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...