e-son Posted October 14, 2008 Share Posted October 14, 2008 Då var det klart! And, as you probably know, since we began development of the next version of the Windows client operating system we have been referring to it by a codename, "Windows 7." But now is a good time to announce that we've decided to officially call the next version of Windows, "Windows 7." http://windowsvistablog.com/blogs/windowsv...-windows-7.aspx Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted October 14, 2008 Share Posted October 14, 2008 Japp, känns rätt bra faktiskt! Men ska vi säga "Windows seven" eller "Windows sju"? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted October 14, 2008 Author Share Posted October 14, 2008 Japp, känns rätt bra faktiskt! Men ska vi säga "Windows seven" eller "Windows sju"? Personligen tycker jag att vi skall försöka bevara det svenska språket i dagens "Amerikanisering" av samhället, och kan heller inte se någon anledning att frångå den tanken här. Vi översätter ju allt annat i operativsystemet. Dessutom.... vem sa "Windows Ninetyeight"? ;D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted October 14, 2008 Share Posted October 14, 2008 Håller delvis med I skrift så är det ju enkelt eftersom man kommer att använda en 7:a men i tal så vetetusan. Jag har lagt upp en omröstning på startsidan, se nedre högra hörnet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Isak Posted October 14, 2008 Share Posted October 14, 2008 Varför inte Fönster nummer sju :D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest fjamsetramsa Posted October 14, 2008 Share Posted October 14, 2008 Fönster seven Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olivier Posted October 14, 2008 Share Posted October 14, 2008 Helt okej, jag fördrar dock namn som Vista. 8) Är detta den sjunde versionen? MS-DOSbaserade: 1.0 | 2.x | 3.x | 95 | 98 | ME NTbaserade: NT 3.x | NT 4.0 | 2000 | XP | Server 2003 | Vista | Server 2008 Jag får de inte till sju på något sätt ??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted October 14, 2008 Share Posted October 14, 2008 ... Windows 2000: 5 Windows XP: 5.1 Windows Server 2003: 5.2 Vista/Server 2008: 6 Windows 7: 6.1 Så enkelt är det Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olivier Posted October 14, 2008 Share Posted October 14, 2008 Ok, nu lossnade det De med sina x.1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olivier Posted October 15, 2008 Share Posted October 15, 2008 Någon hörde mig: http://www.idg.se/2.1085/1.185656/darfor-heter-det-windows-7 ;D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
patriot_chrille Posted November 17, 2008 Share Posted November 17, 2008 ...Windows 2000: 5 Windows XP: 5.1 Windows Server 2003: 5.2 Vista/Server 2008: 6 (6.1) Windows 7: 7 Så enkelt är det Ska Windows 7 ha något bygg nummer på 7xxx eller har jag fel? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DAson Posted November 17, 2008 Share Posted November 17, 2008 När ska Windows Seven släppas för oss användare är det någon som vet om när det släpps. Inte kan det va nästa år har inte Microsoft sagt att Windows Seven ska släppas 2010. Någon som vet mer om detta. //DAson Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted November 17, 2008 Share Posted November 17, 2008 Fel skrivet av mig. Windows 7 är 6.1 och inget annat. Vad gäller lansering så är det ingen som vet i dagsläget. Räkna dock med att det släpps före jul nästa år någon gång! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wheninrome Posted November 17, 2008 Share Posted November 17, 2008 ...vem sa "Windows Ninetyeight"? ;D Typ varenda en i USA kanske??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Raven_Crystal Posted November 17, 2008 Share Posted November 17, 2008 Tycker Windows 7 ser ut som KDEs skrivbord i Linux... iaf utseendet på Snabbstarts-fältet och det. Kan Microsoft ha tagit lite idéer från Linux tro Kommer det att kräva lika mycket som Vista förresten? Dvs super-dator för att köras? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted November 17, 2008 Share Posted November 17, 2008 Kommer det att kräva lika mycket som Vista förresten? Dvs super-dator för att köras? Nej, Windows 7 är redan nu snabbare och lättare att köra än Vista. Räkna med fler förbättringar innan lansering! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olivier Posted November 17, 2008 Share Posted November 17, 2008 Var kan jag läsa om vilka program som inte skulle lanseras i Windows för att dra ned storleken? Typ WMP, Movie Maker m.fl? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest DimensionX Posted November 17, 2008 Share Posted November 17, 2008 Det bästa är om man kan välja bort allt krimskrams man inte vill ha, som Startmenyn, IE, Utforskaren, Windows Media Player mm. Det vore något jag verkligen skulle uppskatta. Någon slags n-lite funktion vid installation. Enkla menyer och design för en minimalist som mig. Jag behåller gärna Win98 utseendet några år till. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts