Gå till innehåll

Filmer fryser till någonstans i filmtittandet


Stim

Recommended Posts

Hej

Av någon okänd anledning kan en film man tittar på stanna upp nånstans i filmen för sedan fortsätta som vanligt igen. Vet nån vad det kan bero på?

Filmen stannar upp minst en gång nånstans i filmen, ca 1-2 sekunder för sedan spelas upp som vanligt. Lite jobbigt ibland och vet inte vad det egentligen bero på.

Jag har sedan ett tag börjat köra Vista på "Windows Complete PC Restore" och problemet egentligen enda sedan dess började men vet inte alls om det kan ha något samband med det. Bara att det aldrig hände tidigare, att filmer minst en gång fryser till någonstans i filmen/filmerna.

Har inte haft tid att ge mig in på det här tidigare och fixa det men måste nån gång taitu med det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Naturguiden

Hej

Vad har du för inställningar på energialternativ?

Jag måste ha inställt på hög prestanda...

Du kanske inte har det kolla upp detta

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har standard på den, alltså (Balanserat).

Vet inte om hög prestanda löser detta (inte testat och kollat nån film) men skulle helst vilja köra standardinställningen och inte haft problemet med den inställningen tidigare. Några andra förslag på lösningar och vad det här kan bero på?

Edit:

Måste bara tillägga att det endast gäller filmer jag har på datorn. Inte på dvd-skivor eller liknande. Där flyter det på som vanligt men är just något med filmer jag har på datorn som det strular lite.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Naturguiden

Jag tycker ändå att du skall ändra där och se om det fungerar bättre ... Fungerar det inte bättre så är det ju bara att ändra tillbaka.

Jag ju vara så illa att det blev fel på packningen av filmen, det är ju inte jämt som det blir jättebra..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Över 200 filmer som fungerat utan problem tidigare. Tror inte det kan ha med packning att göra för det gäller så gott som alla? filmer. Nu har jag ju inte kollat en efter en men de filmer jag tittat om, efter så att säga "Windows Complete PC Restore" installationen/backupen (om det kan ha nåt med det att göra) så har det varit att filmerna fryst till nån sekund.

Får testa med hög prestanda nån dag för se om det blir bättre. Just nu har jag inte tid att se en hel film, för kolla om det blir samma strul, men får återkomma när jag hunnit testa det.

Tack för hjälpen så länge.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...