zippo66 Posted October 15, 2008 Share Posted October 15, 2008 Hej alla ! Varför tar det hela 120 sekunder för att starta Windows Mail i Vista Bussines 64-bitars, det håller på att göra mig vansinnig.......... har försökt med allt, registerstäd, systemåterställning + alla uppdateringar som existerar. HJÄLP, SNÄLLA ! eek Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted October 15, 2008 Share Posted October 15, 2008 Har du en stor mailbox eller många konton i Windows Mail? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zippo66 Posted October 15, 2008 Author Share Posted October 15, 2008 Hejsan. Nej bara ett konto+ 3-4 mail, installationen e rätt färsk. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted October 16, 2008 Share Posted October 16, 2008 Har det alltid tagit tid att starta Windows Mail eller har det uppstått efter hand? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zippo66 Posted October 16, 2008 Author Share Posted October 16, 2008 Har det alltid tagit tid att starta Windows Mail eller har det uppstått efter hand? Det uppstod efter ett par veckor helt plötsligt. Jag hittade lite info på nätet om vissa KB-updateringar som hade skapat liknande problem för andra så jag provade med att avinstallera den som jag trodde var boven (KB-905866) men det hjälpte inte. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted October 16, 2008 Share Posted October 16, 2008 Kan det vara så att du har installerat något tillägg för att hantera spam eller antivirus, exempelvis Norton Internet Security eller något annat säkerhetspaket? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zippo66 Posted October 16, 2008 Author Share Posted October 16, 2008 Kan det vara så att du har installerat något tillägg för att hantera spam eller antivirus, exempelvis Norton Internet Security eller något annat säkerhetspaket? Nej, inte det heller, endast AVG free antivirus 8.0 som ska fungera utmärkt med 64 bitars OS. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted October 16, 2008 Share Posted October 16, 2008 Ok, testa att stänga av det och sedan starta Windows Mail. Blir det ngn skillnad? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zippo66 Posted October 16, 2008 Author Share Posted October 16, 2008 Ok, testa att stänga av det och sedan starta Windows Mail. Blir det ngn skillnad? Jag har tyvärr ingen möjlighet att testa detta förrän imorgon (Fredag), jag återkommer under morgondagen med svaret. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zippo66 Posted October 17, 2008 Author Share Posted October 17, 2008 Hej, nu e jag tillbaks. Har testat att stänga av AVG Free det hade ingen effekt alls på start-tiden för windows Mail, den e fortfarande 120 sek. Thomas Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted October 17, 2008 Share Posted October 17, 2008 Hej igen! Hittade följande guide med möjliga lösningar på problemet; http://www.vistax64.com/tutorials/72674-wi...-mail-slow.html Verkar bland annat som att vissa antispionprogram lägger till en hiskelig massa trusted sites som för att saker går esgt som sirap. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zippo66 Posted October 17, 2008 Author Share Posted October 17, 2008 Stämmer inte, för det finns inga anti-spioprogram överhuvudtaget på datorn, den ehelt ren !!!!!!!!!!!!!!!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted October 18, 2008 Share Posted October 18, 2008 Ok, då är frågan hur många filer och total storlek det är på mappen C:UsersstenisAppDataLocalMicrosoftWindows Mail. Om du tar Egenskaper på den mappen så får du reda på den informationen. Kör du med Service Pack 1 förresten? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts