Gå till innehåll

Svart skärm efter byte av grafikkort


Recommended Posts

Har omformaterat och lagt in nytt XP i polarns dator. Då hans grafikkort bara hade dvi-utgång och inte min skärm har det, så stoppade jag in ett nytt grafikkort som passade till min skärm. (Hans grafikkort fick sitta kvar). Allt fungerade klockrent utan konflikter, så när datorn var klar tog jag ut mitt grafikkort och drog hem till polarn med datorn, kopplade in hans dvi-skärm och "HELT SVART". Man hör att datorn går igång utan varningsljud, så vad kan ha hänt?? Även om datorn har lagt in drivrutiner för "mitt" grafikkort så borde väl datorn hitta hans när det är det enda som finns där. Åtminstonde borde den starta i Bios-läge eller om nåt gått snett, avge nån varningssignal. Några ideer nån?

Tacksam för hjälp /zoot

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta är nästan garanterat ett drivrutinsproblem. Du borde avinstallerat ditt grafikkort innan du stängde ner och tog med dig burken till kompisen igen! Prova att starta i AVG-läge eller Felsäkert Läge (F8).... funkar det så kan du avinstallera grafikkortet, starta om till normalt läge, och se om windows går igång med sina egna drivrutiner!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

om jag läste rätt så var skärmen helt svart kom inte ens in i bios då är det nog svårt att starta i avg läge funkar det inte så måste du nog prova med att sätta tillbaks grejerna som det funkade med och göra som eson skrev

tub

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...