Gå till innehåll

Hjälp med fel i loggboken


Gero

Recommended Posts

Får följande fel när jag öppnar "program" i loggboken:

Källa:Userenv Händelse:1041

Samt i "System" Källa:Service Control Manager Händelse:7000 och 7009

Någon som har en aning om vad detta beror på och hur man åtgärdar det?

Har XP pro sp3 IE7

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Händelsetyp: Fel

Händelsens källa: Userenv

Händelsekategori: Ingen

Händelse-ID: 1041

Datum: 2008-10-18

Tid: 23:04:44

Användare: NT INSTANSSYSTEM

Dator: ENIAK

Beskrivning:

Det går inte att läsa {CF7639F3-ABA2-41DB-97F2-81E2C5DBFC5D} från registerposten DllName Detta kommer inte att läsas in. Problemet beror antagligen på fel i registret.

Mer information finns i Hjälp- och supportcenter på sidan http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Händelsetyp: Fel

Händelsens källa: Service Control Manager

Händelsekategori: Ingen

Händelse-ID: 7000

Datum: 2008-10-18

Tid: 23:04:56

Användare: Saknas

Dator: ENIAK

Beskrivning:

Tjänsten Automatisk LiveUpdate-schemaläggare kunde inte startas på grund av följande fel:

Tjänsten svarade inte på start- eller kontrollbegäran i tid.

Mer information finns i Hjälp- och supportcenter på sidan http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Händelsetyp: Fel

Händelsens källa: Service Control Manager

Händelsekategori: Ingen

Händelse-ID: 7009

Datum: 2008-10-18

Tid: 23:04:56

Användare: Saknas

Dator: ENIAK

Beskrivning:

En timeout (30000 ms) inträffade vid väntan på att tjänsten Automatisk LiveUpdate-schemaläggare ska ansluta.

Mer information finns i Hjälp- och supportcenter på sidan http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det första felet tror jag har att göra med IE8 beta 2, har du testat det och sedan avinstallerat det?

Dom andra felen har att göra med LiveUpdate som är en del av Norton- och Symantec-produkter. Se till att köra Live Update manuellt om det går och installera alla uppdateringar den hittar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det första felet tror jag har att göra med IE8 beta 2, har du testat det och sedan avinstallerat det?

Dom andra felen har att göra med LiveUpdate som är en del av Norton- och Symantec-produkter. Se till att köra Live Update manuellt om det går och installera alla uppdateringar den hittar!

Kan man ta bort (CF7639F3-ABA2-41DB-97F2-81E2C5DBFC5D) ifrån registret?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan man ta bort (CF7639F3-ABA2-41DB-97F2-81E2C5DBFC5D) ifrån registret?

Du kan alltid ta bort saker, frågan är vad det får för andra konsekvenser. Har du haft IE8 beta 2 installerad men sedan tagit bort den?

Ja jag har harft IE8 beta 2 installerat men var tvunget att ta bort det eftersom några program inte fungerade som de skulle!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har nu kollat lite närme på detta och du bör kunna ta bort hela nyckeln {CF7639F3-ABA2-41DB-97F2-81E2C5DBFC5D}. För säkerhets skull bör du dock ta en kopia av nyckeln Gå till Arkiv > Exportera.

Tack för hjälpen :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 veckor senare...

Stort tack för det snabba svaret, nu har jag bara ett irriterande felmess kvar i loggboken. Jag klistrar in och hoppas på experthjälp angående det med  :)

Händelsetyp: Fel

Händelsens källa: Userenv

Händelsekategori: Ingen

Händelse-ID: 1041

Datum: 2008-11-18

Tid: 17:16:08

Användare: NT INSTANSSYSTEM

Dator: HOMEWORK--SYS--

Beskrivning:

Det går inte att läsa {7B849a69-220F-451E-B3FE-2CB811AF94AE} från registerposten DllName Detta kommer inte att läsas in. Problemet beror antagligen på fel i registret.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tackar igen,

ska läsa lite i länkarna å se om jag förstår nåt, det kanske kan bidra till att samla mod å ta bort även den nyckeln...  ;D

Den första jag tog bort resulterade inte i nåt fel än så länge, återkommer med rapport när jag vågat mig på nästa åtgärd  geek!

Om det e nån mer som vet nåt så kom jättegärna med fler förslag.

Tack igen så länge!

(Mycket bra forum by the way, seriöst och omfattande)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan säga att registernyckeln som nämns i loggboken, inte finns överhuvudtaget i min test-XP... vilket kanske inte är så konstigt då den verkar höra ihop med ditt nätverkskort! Hur som helst så tror jag inte att du bör ta bort den, men om du vill prova så se till att ta en backup på den, så du har möjlighet att återställa. Sen undrar jag om du har något direkt datorproblem som hänger ihop med denna varning, eller är det bara något du råkade hitta när du ändå synade loggen?  ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nätverkskort, hmm, inte haft några problem med det.

Har inget strul alls, men gillar när det är rent på fel-mess å annat som stör då jag e lite av pedant när det gäller OS + övrig program-miljö  ???

Uppskattar hjälpen, en back-up känns rätt i det här läget faktiskt.

Hur går man till väga om man vill göra då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...