Gå till innehåll

Titta på TV:n


frenchmix

Recommended Posts

Jag skulle gärna vilja titta på saker från min laptop på min TV. Lång historia kort; har en s-vhs-sladd med tillhörande "växel" med en scart-kontakt i ena ändan och fyra små kontakter i den andra. Nej, jag har ingen bruksanvisning eller mågot annat som berättar hur man gör. What the hell?!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

S-VHS har du nog inte, för det står för Super-VHS, vilket var en VHS bandspelare som kunde spela in med högre upplösning än vanliga VHSer.

SVideo är nog det du har (ser ut som en MINI-DIN plugg, såna man hade med 5 stift i på 70- och 80-talet), och den pluggar du då in i din dators likadana uttag, och Scartsladden i TVn, och VIOLA (eller vad nu den där fransyskan heter...), där har du det!

Fast först måste du ju ställa in din dators grafikkort så det KLONAR bilden du ser, och det förutsätter ju att du för det första har ett sådant grafikort, och sedan att du har en sån där SVideokontakt på grafikkortet.

Högerklicka på Skrivbordet>Egenskaper>Inställningar>Avancerat, och kolla där Grafikkortets EGNA inställningar (INTE Windows standardinställningar alltså!), ATI eller nVidia är det vanligaste du ska leta efter.

På nån flik där kan du ställa in TV-Out, OM nu grafikkortet alls supportar det.

Du kommer att upptäcka att du (OFTAST) inte kan köra samma upplösning på skärmen som på TVn.

Du får sannolikt välja det som är det närmaste gemensamma man kan komma.

Mer info hittar du ju på din grafikkortstillverkares hemsida.

/LbL!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...