Gå till innehåll

Köpa plattskärm, några tips och råd?


__087

Recommended Posts

Hej

Responstiden (5) är inte speciellt bra tycker jag. Men beror mycket på vad du tänkt använda skärmen till. Sitta skriva i tex anteckningar så duger den kanske. Spela spel, titta på film osv fungerar den kanske inte lika bra för. Jag har en med responstid (2) vilket jag tycker är OK men skulle helst vilja ha nån som är ännu snabbare men den duger bra och upplever inget direkt negativt. Responstiden tycker är viktigast, att den är så snabb som möjligt samt att betraktningsvinklen är hyffsat bra.

Om du har möjlighet att ta dig till nån elgigant i närheten så försök ta dig dit och titta på saker som betraktningsvinkel och även om skärmen går att vridas osv.

Priset är inget fel på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har min dator endast till spel och skulle jag sitta med en skärm på 5ms så skulle jag bli galen till slut...

Men om du inte spelar så ofta så kan du säkert ta skärmen men du får vara beredd på att den ibland inte kan hinna med i spelen. Bror ju också på vad det är för spel...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni yrar ju inte lite nu... :o

Det har ju absolut inget med hur krävande ett spel är, utan om du är en sån där CS-spelande kines som träffar alla i huvet direkt, eller inte.

Responstid är hur suddig bilden blir vid plötsliga rörelser. Hur lång tid det tar för en pixel att byta färg. Det har ju förfan inget med hur krävande ett spel är! Ni pratar ju utan att veta vad ni pratar om, själv vet jag inte vad min skärm har för responstid men jag bryr mig inte för jag spelar inte CS eller sånna spel där man måste ha reaktionstid som fan.

Är du en seriös CS-spealre bör du nog ha lägre responstid, men annars kan det kvitta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni yrar ju inte lite nu... :o

Det har ju absolut inget med hur krävande ett spel är, utan om du är en sån där CS-spelande kines som träffar alla i huvet direkt, eller inte.

Responstid är hur suddig bilden blir vid plötsliga rörelser. Hur lång tid det tar för en pixel att byta färg. Det har ju förfan inget med hur krävande ett spel är! Ni pratar ju utan att veta vad ni pratar om, själv vet jag inte vad min skärm har för responstid men jag bryr mig inte för jag spelar inte CS eller sånna spel där man måste ha reaktionstid som ***.

Är du en seriös CS-spealre bör du nog ha lägre responstid, men annars kan det kvitta.

Det jag menar är att tex i bilspel, ta NFS så kan det bli väldigt jobbigt att spela när man kommer upp i höga hastigheter på banorna då skärmen inte hinner med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni yrar ju inte lite nu... :o

Det har ju absolut inget med hur krävande ett spel är, utan om du är en sån där CS-spelande kines som träffar alla i huvet direkt, eller inte.

Responstid är hur suddig bilden blir vid plötsliga rörelser. Hur lång tid det tar för en pixel att byta färg. Det har ju förfan inget med hur krävande ett spel är! Ni pratar ju utan att veta vad ni pratar om, själv vet jag inte vad min skärm har för responstid men jag bryr mig inte för jag spelar inte CS eller sånna spel där man måste ha reaktionstid som ***.

Är du en seriös CS-spealre bör du nog ha lägre responstid, men annars kan det kvitta.

Det jag menar är att tex i bilspel, ta NFS så kan det bli väldigt jobbigt att spela när man kommer upp i höga hastigheter på banorna då skärmen inte hinner med.

äsch, de blir ju ändå suddigt i NFS när man kör snabbt, så de kan ju kvitta  ;)

needforspeed.jpg

(sorry för den stora bilden)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...