Gå till innehåll

Problem med Telias USB modem Huawei 220 i XP SP3


Recommended Posts

När jag pluggar in modemet så hittar xp ny maskinvara å installerar den. Blir en CDrom av modemet. Där ska installationsprogrammet ligga men de gör den inte. Har varit på en Telia butik å provat på deras datorer. Å där funkar det. Dom hade SP2. Jag har SP3. Provade även hos en kompis som har SP3. Samma resultat där. Går inte att installera. Har även provat att ta hem drivisar och programvara från Telias hemsida. Går inte att uppdatera modemet. Gjorde uppdateringen på Telia butiken å där funkade det. Men fortfarand samma reultat hemma. De går att installera Telia connect men programmet hittar inte modemet. Om man kollar masinvaran i kontrollpanelen så finns inget modem där heller.

Någon som har samma problem eller lyckats få de att fuka?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag pluggar in modemet så hittar xp ny maskinvara å installerar den. Blir en CDrom av modemet. Där ska installationsprogrammet ligga men de gör den inte. Har varit på en Telia butik å provat på deras datorer. Å där funkar det. Dom hade SP2. Jag har SP3. Provade även hos en kompis som har SP3. Samma resultat där. Går inte att installera. Har även provat att ta hem drivisar och programvara från Telias hemsida. Går inte att uppdatera modemet. Gjorde uppdateringen på Telia butiken å där funkade det. Men fortfarand samma reultat hemma. De går att installera Telia connect men programmet hittar inte modemet. Om man kollar masinvaran i kontrollpanelen så finns inget modem där heller.

Någon som har samma problem eller lyckats få de att fuka?

Typiskt SP3.

Jag har hittat massa buggar med SP3.

Drivers som inte går att installa. MSN som inte fungerar. Osv..

OCH den har fan inget bättre drivrutinsstöd, som dom skröt om.

Jag har lagt ner SP3 - orkar inte mer.

kentan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...