Gå till innehåll

Kan jag ta bort dessa filer/mappar?


Manneman

Recommended Posts

Jag städar ur vistadatorn med diskrensning minst en gång i veckan... två gånger i månaden använder jag TuneUp Utilities för registerstäd och en mer grundlig städning...

Nu har jag hittat några filer/mappar som jag undrar om jag kan ta bort.

Direkt under C-roten har jag dels en mapp som heter 7cd4fd1005780...bla bla bla. Innehållet är en massa mappar uppdelade i språk-kategorier. Innehållet i dessa filer avslöjar att det har med installationen av Service Pack 1 att göra... Fråga: Kan jag ta bort mappen?

Direkt under C-roten ligger mappen PerfLogs som har undermappen Admin. Inga dokument finns i dessa mappar. Fråga: kan jag ta bort mappen?

Direkt under C-roten ligger en fil som heter BOOTSECT.BAK. Innehållet i denna filen (öppnade den med anteckningar) finns en del kryptiska tecken men innehållet avslöjar att det står ungefär: A disk read error occurred BOOTMGR is missing BOOTMGR is compressed Press Ctrl+Alt+Del to restart Jag har aldrig fått detta meddelande när jag startat datorn...  Fråga: Kan jag ta bort filen?

Hoppas på hjälp

Mange

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Direkt under C-roten har jag dels en mapp som heter 7cd4fd1005780...bla bla bla. Innehållet är en massa mappar uppdelade i språk-kategorier. Innehållet i dessa filer avslöjar att det har med installationen av Service Pack 1 att göra... Fråga: Kan jag ta bort mappen?

Ja, det är en tempmapp från SP1-installationen.... den kan du ta bort! Vill du städa mer efter SP1, kan du kolla på nedanstående länk!

http://www.tipsomxp.se/windows-vista/syste...skutrymme-.html

Direkt under C-roten ligger mappen PerfLogs som har undermappen Admin. Inga dokument finns i dessa mappar. Fråga: kan jag ta bort mappen?

Det är en mapp avsedd för performance-loggar... gammalt innehåll kan du ta bort, men låt tommappen vara för eventuella framtida behov!

Direkt under C-roten ligger en fil som heter BOOTSECT.BAK. Innehållet i denna filen (öppnade den med anteckningar) finns en del kryptiska tecken men innehållet avslöjar att det står ungefär: A disk read error occurred BOOTMGR is missing BOOTMGR is compressed Press Ctrl+Alt+Del to restart Jag har aldrig fått detta meddelande när jag startat datorn...  Fråga: Kan jag ta bort filen?

Den är från någon tidigare error! Ta bort om du vill!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...