Manneman Posted October 25, 2008 Share Posted October 25, 2008 Jag städar ur vistadatorn med diskrensning minst en gång i veckan... två gånger i månaden använder jag TuneUp Utilities för registerstäd och en mer grundlig städning... Nu har jag hittat några filer/mappar som jag undrar om jag kan ta bort. Direkt under C-roten har jag dels en mapp som heter 7cd4fd1005780...bla bla bla. Innehållet är en massa mappar uppdelade i språk-kategorier. Innehållet i dessa filer avslöjar att det har med installationen av Service Pack 1 att göra... Fråga: Kan jag ta bort mappen? Direkt under C-roten ligger mappen PerfLogs som har undermappen Admin. Inga dokument finns i dessa mappar. Fråga: kan jag ta bort mappen? Direkt under C-roten ligger en fil som heter BOOTSECT.BAK. Innehållet i denna filen (öppnade den med anteckningar) finns en del kryptiska tecken men innehållet avslöjar att det står ungefär: A disk read error occurred BOOTMGR is missing BOOTMGR is compressed Press Ctrl+Alt+Del to restart Jag har aldrig fått detta meddelande när jag startat datorn... Fråga: Kan jag ta bort filen? Hoppas på hjälp Mange Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted October 25, 2008 Share Posted October 25, 2008 Direkt under C-roten har jag dels en mapp som heter 7cd4fd1005780...bla bla bla. Innehållet är en massa mappar uppdelade i språk-kategorier. Innehållet i dessa filer avslöjar att det har med installationen av Service Pack 1 att göra... Fråga: Kan jag ta bort mappen? Ja, det är en tempmapp från SP1-installationen.... den kan du ta bort! Vill du städa mer efter SP1, kan du kolla på nedanstående länk! http://www.tipsomxp.se/windows-vista/syste...skutrymme-.html Direkt under C-roten ligger mappen PerfLogs som har undermappen Admin. Inga dokument finns i dessa mappar. Fråga: kan jag ta bort mappen? Det är en mapp avsedd för performance-loggar... gammalt innehåll kan du ta bort, men låt tommappen vara för eventuella framtida behov! Direkt under C-roten ligger en fil som heter BOOTSECT.BAK. Innehållet i denna filen (öppnade den med anteckningar) finns en del kryptiska tecken men innehållet avslöjar att det står ungefär: A disk read error occurred BOOTMGR is missing BOOTMGR is compressed Press Ctrl+Alt+Del to restart Jag har aldrig fått detta meddelande när jag startat datorn... Fråga: Kan jag ta bort filen? Den är från någon tidigare error! Ta bort om du vill! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manneman Posted October 25, 2008 Author Share Posted October 25, 2008 Man tackar vänligast för detta! Mange Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts