Jump to content

Fundering om Windows 2000

Guest Naturguiden

Recommended Posts

Guest Naturguiden

Vart kan man få tag på drivisar om det behövs till Windows 2000

Till mitt moder kort kan det finnas så jag kommer ut på internet och grafikkort

Tack på förhand

Kolla respektive hårdvaras hemsida. Det brukar oftast stå Win 98/Me/NT/2000...

Av erfarenhet (liten men ändå) så krävs det ofta att ALLA servicepack måste vara installerade för att de Win 2000 drivisar som finns ska funka...

Jag testade att köra Win 2000 på en gammal laptop jag har... att lägga in drivrutiner för mitt trådlösa nätverkskort (netgear USB-kort) var sjukt invecklat. Hurvida jag hade uppfattat det lika svårt idag vet jag inte... det var ett tag sen.

Mange

När jag kör dom här gamla Windowsversionerna så använder jag VMware Workstation där jag kör virtuellt. Möjligheten finns ju med andra program, förstås. Microsoft har Virtual PC 2007 som är gratis, men inte lka bra som VMware.

Testa och prova på i 30-dagar gäller, sedan kan man ju överväga ett köp. Jag blev biten av det här efter att ha läst Stenis artikel här på alltomxp och efter den beskrivningen, lyckades jag installera både XP och Vista, samt även Win 2000 virtuellt, då behöver man inte tänka på dom där drivisarna heller.

På den senaste inköpta laptopen med Vista Buisness kör jag nu XP virtuellt i VMware och provar alla program där, innan jag installerar på dom fysiska datorerna.

Just nu testar jag IE8 Beta2 i en virtuell Xp installation.

Eftersom jag, som är en 67+-are klarar detta, borde vem som helst göra det  ;D