Gå till innehåll

Hur räddar jag offlinefiler från kraschad XP?


kimrehnfeldt

Recommended Posts

Jag är en flitig användare av offline filer för att på sätt skydda mina filer från en eventuell krasch på min bärbara dator. På så sätt har jag alltid filerna lagrade hemma på mitt NAS.

Efter semestern kraschade så min hårddisk så att Windows inte vill starta upp. Det gick inte heller att reparera Windows installationen med CDn. Jag kunde dock starta datorn på en annan hårddisk och läsa den gamla disken och på så sätt rädda det som inte var synkat under min bortavaro, trodde jag

Hur kan man synka upp de filer som jag har ändrat eller skapat i en offline mapp under semestern (exempelvis alla semesterbilder). Jag har sökt filer ändrade aktuella datum osv men hittar ingenting. Sökningar på nätet om detta problem resulterar inte heller i något användbart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stenis -> Jag är osäker på om det går men kolla i WindowsCSC-mappen, där cachas filerna.

Que, någon sådan mapp har inte jag, skapas den kanske bara om man har OFFlinefiler påslaget ?!

kimrehnfeldt -> Hur kan man synka upp de filer som jag har ändrat eller skapat i en offline mapp

Microsoft har ju ett excellent 'backup'program, SyncToy, som kan kopiera nya/ändrade filer bara åt ena hållet (t ex C till D), eller andra hållet (D till C), eller åt båda hållen (C <> D), eller bara kopiera nyare filer, eller bara ändrade filer, eller bara filer av víss typ, osv.

Skitlätt att installera och ställa in.

http://www.microsoft.com/downloads/details...;displaylang=en

Finns nog bara på engelska, men det är ju inte problem!

Använder det själv dagligen för att Duplicera min arkivdisk.

/LbL!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...