ove Posted October 28, 2008 Share Posted October 28, 2008 Har ominstalerat efter byte av hårddisk .Och vill köra Windows uppdate . Tar snabb får 30 st uppdateringar. hämtningsstorlek 0kb, hämtning kan påbörjas och sen installerar jag. sen kommer det upp att vissa uppdateringar inte installerades och det är alla 30 st. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted October 29, 2008 Share Posted October 29, 2008 Om det inte bara var ett tillfälligt fel på MS update, så kan du prova fixen som finns på nedanstående länk! http://www.alltomxp.se/forum/index.php?top...g78936#msg78936 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ove Posted October 29, 2008 Author Share Posted October 29, 2008 Jag körde fixupdate.xp som du länkade till allt utom explorer 7 gick in Så vet någon resten så är jag tacksam för ytterligare hjälp ... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted October 29, 2008 Share Posted October 29, 2008 Prova först att stänga av eventuella brandväggar medans du installerar IE7... fungerar det ändå inte, så kan du ta en titt på följande länk! http://support.microsoft.com/kb/917925 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kiruna_ante Posted October 29, 2008 Share Posted October 29, 2008 kan säga att felet är att du ska använda (Snabb installation) istället för (Anpassade installation).. Dom måste installeras i rätt ordning.. Haft samma fel, upptäckte de när jag installerade om en windows xp sp2 för en kort tid.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ove Posted October 29, 2008 Author Share Posted October 29, 2008 har provat med att stänga ner brandvägg och virusprogram felsäkertläge med inget hjälpte Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kiruna_ante Posted October 29, 2008 Share Posted October 29, 2008 gå till Windows Update och sen så tar du "SNABB INSTALLATION" så går de bättre.... För du ha väl också installerat från skiva till Windows XP Service Pack 2!? Fungerar det inte dåå så installera om XP och sen updaterar du men hjälp av "Snabb Installation".. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ove Posted October 29, 2008 Author Share Posted October 29, 2008 Nu är service pack 3 borttagen och installerad igen går fortfarande inte att installera explorer 7 eller 8.an Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kiruna_ante Posted October 29, 2008 Share Posted October 29, 2008 Ha du hunnit stoppa in något viktigt i datorn? Om inte så installerar du om Windows xp och sedan installerar du alla uppdateringar från Windows Update med hjälp av (Snabb installation) så att alla uppdateringar hamnar i rätt ordning.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ove Posted October 30, 2008 Author Share Posted October 30, 2008 En på jobbet hadde samma problem som jag och han hadde avg som virusprogram som han fick avinstallera sen in med explorer o installera avg igen sen sunka det.. ska prova återkommer..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ove Posted October 30, 2008 Author Share Posted October 30, 2008 Det hjälpte inte .. suck... läste att en kunde validera windows sen skulle det funka men inte min ..några ideer ?????mina är slut . en fix eller nått Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ove Posted November 11, 2008 Author Share Posted November 11, 2008 Det vart ominstallation .. Slut på tråden Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts