Gå till innehåll

Inga synpunkter eller frågor om Windows 7?


Andreas Stenhall

Recommended Posts

  • Svar 191
  • Skapat
  • Senaste svar

Toppostare i den här tråden

Gäst fjamsetramsa

Nu blir det spännande...! Håller just på att installera Build 6801 (as supplied by MS) 

Lite synpunkter när du fått igång låddan då:)!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har ni sett till någon anpassning för SSD minnesdiskar i 7'an  question?

SSD-hanteringen är katastrofal i Vista (och XP). När många småfiler skall skrivas/uppdateras så kryper

systemet fram. Speciellt märkbart är detta vid drivrutininstallationer och uppgraderingar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Lasseska
Nu blir det spännande...! Håller just på att installera Build 6801 (as supplied by MS)      ;D

Den har jag i datorn just nu, men den är väl gammal.

Tror den denaste är:  Windows 7 build 6933.winmain.081020-1842 (men jag är inte helt säker)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ssd diskar lär ju inte va någon höjdare än på några år..

:o johooo... De är på stark frammarsch nu.

Jag har en 60GB OCZ v2 och den är inte dyrare än en raptordisk.

IBM kommer starkt med dina SSD. Kanske speciellt för servermarnaden men ändå.

Datorer i toppskiktet levereras med SSD i stället för HDD.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den har jag i datorn just nu, men den är väl gammal.

Tror den denaste är:  Windows 7 build 6933.winmain.081020-1842 (men jag är inte helt säker)

Ingen aning... 6801.winmain_win7m3.080913-2030 är det jag har! Skall visst vara densamma som delas ut på PDC 2008. Stenis har kanske närmare besked!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite synpunkter när du fått igång låddan då:)!!!

Lite svårt att säga särskilt mycket, då jag bara kör den virtuellt för att få en första inblick! Man har naturligtvis, på gammalt kännt MS-manér, krånglat till en del saker ytterligare, troligen för att det inte skall likna Vista allt för mycket. Samtidigt kan man notera vissa förbättringar så klart. Men generellt så är det för tidigt för mig att säga något tvärsäkert... förutom att det ÄR Vista SE,.. som jag misstänkte!  :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ssd diskar lär ju inte va någon höjdare än på några år..

:o johooo... De är på stark frammarsch nu.

Jag har en 60GB OCZ v2 och den är inte dyrare än en raptordisk.

IBM kommer starkt med dina SSD. Kanske speciellt för servermarnaden men ändå.

Datorer i toppskiktet levereras med SSD i stället för HDD.

Linus Torvalds recension är klart läsvärd angående Intels SSD lösning

http://www.sweclockers.com/nyhet/8365-linu...sar_intels_ssd/

Hans blog

http://torvalds-family.blogspot.com/2008/1...intel-ssds.html

En nackdel jag såg var "dataräddningsbiten" men det löser man nog... ;)

PS  Man får kanske besöka någon bakgård och kolla om cementen är borttagen i Windows 7    >:D  :D DS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skärp er nu, klart 7an kommer bli bra. Visst kunde man utveklat Vista ett par år till, men jag gillar det ändå.

7an är ju utveklad utan massa reklam om hur bra det ska bli, så det blir inga krav som inte uppfylls då. Det verkar mycket mer genomtänkt och ett par "geniala" prestandafixar är ju att man numera inte startar alla tjänster när datorn startar, utan låter ett villkor testas först.

Sen så får 7an stöd för 256 kärnor nu och vad jag hört från "Inside Windows 7" så verkar det som dom verkligen ansträngt sig för att optimera prestandan.

Microsoft har ju potential som visades i tidigare Windowsversioner, Windows 3.0 var ju på sin tid det bästa av alla, och XP är ju enligt många mycket bra. Hörde någon "smart" som sa att det funkar så med utvekling att man gör framsteg som först ratas och sen fixar man dom felen och då blir det en bra produkt.

Typ som sinuskurvan :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite synpunkter när du fått igång låddan då:)!!!

Lite svårt att säga särskilt mycket, då jag bara kör den virtuellt för att få en första inblick! Man har naturligtvis, på gammalt kännt MS-manér, krånglat till en del saker ytterligare, troligen för att det inte skall likna Vista allt för mycket. Samtidigt kan man notera vissa förbättringar så klart. Men generellt så är det för tidigt för mig att säga något tvärsäkert... förutom att det ÄR Vista SE,.. som jag misstänkte!  :(

Tack för infon.  ;)

Då slipper ja bry mig om den windows-versionen, som ja trodde.  --!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför lattjar du med drivrutinerna?

Du ska inte göra något annat än trycka nästa och välja en hårddisk och sen nästa.

Jag tror du har valt additional drivers eller något.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...