Gå till innehåll

Inga synpunkter eller frågor om Windows 7?


Andreas Stenhall

Recommended Posts

Ok, tack! ska testa det men jag har ju home premium & det står ju inte med på supported systems!?

Har jag aldrig tänkt på tidigare, men det stämmer att Home inte finns med på listan, så det är ju inte helt säkert att det funkar! Ett alternativ att testa kan ju möjligen vara Sun´s Virtual Box

http://www.virtualbox.org/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svar 191
  • Skapat
  • Senaste svar

Toppostare i den här tråden

Får ju säga att jag tycker att bygge 6801 är snabbare i gränssnittetän Vista, det svarar och öppnar mappar snabbare vilket var mitt första intryck. Bibliotek är en bra funktion har dock inte riktigt blivit vän med den ännu.

En favoritfunktion är att fönstrena justeras beroende på vilken kant man kör in dem i, klart användbar när man sitter på en större skärm och vill ha flera saker öppna samtidigt.

Ska bli intressant och se vad Microsoft gör med Homefolders för som det ser ut nu så fungerar detta bara mellan Windows 7 datorer och det suger.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bygge 6801 är det som delades ut på PDC. Bygge 6933 var det som Microsoft demade allt på och i det senare bygget så finns det massor med ändringar, främst för användargränssnittet, som inte finns med i 6801.

Vad gäller SSD-diskar så har jag sedan i söndags kört Windows 7 på en Lenovo X300 med 64GB SSD-disk och det har flugit fram i alla lägen :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst fjamsetramsa

2 velociraptor i raid 0

testat o flytta filer och installerat servicepack 1 på vista och packat upp filer med winrar

har använt tidtagar ur och vanliga diskar är betydligt snabbare...tycker ju nog ssd diskar är rena flaskhalsarna utom möjligtvis när windows startar upp..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst fjamsetramsa

nej det har jag inte..det dröjer nog lite innan jag provar ssd diskar igen det krävs nog lite mer utveckling först...men batteritiden på bärbara blir väl bättre...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kan meddela att det går bra o bränna en image i win 7

Det var en trevlig funktion som jag missat, är det fler format än iso som stöds?

Tyvärr så kommer väl företag som tillverkar brännprogram också börja stämma Microsoft eftersom Windows inbyggda blir allt för komplett.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyvärr så kommer väl företag som tillverkar brännprogram också börja stämma Microsoft eftersom Windows inbyggda blir allt för komplett.

Jag fattar inte hur det där fungerar? Vafan om Microsoft vill stöda isofiler så får dom väl göra det!

Det sägs ju att Microsoft då bryter mot konkurrenslagen eller vad det heter, sjukt!

Det är ju förfan precis som att Statoil ska kunna stämma dom som gör vätebilar för att man då inte behöver bensin mer!?

Nåja - att kunna bräna isofiler är MYcket efterlängtad av mig iaf :) Hoppas man kan mounta dem också, men då drömmer jag väl lite för mycket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men han som sa det var stöd för bränning av isofiler - vill fråga om det är en ikon på isofiler nu?

Skulle gärna vilja se den då, gärna högerklicksmenyn för isofiler också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittade en annan intressant sak vilket är att de har lags till en % status vid defragmentering. Var helt katastrofalt i Vista då det endast stod detta kan ta mellan en och flera timmar. Det är de små detaljerna som gör det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ikonen ser ut som en dvd skiva och heter DiscImageFile

Okej, tack - ville vara säker på det här eftersom det är efterlängtat :)

Jo det har jag också hört/sett. Frågan är bara hur långt?

Mina minnen ligger nu på 6,3 och det är bara kassa 5300 minnen (Kassa är de inte men det finns mycket bättre).

Ja, man får hoppas att det går till 99.9 eller något sådant så man verkligen har någon nytta av poängen i framtiden. Det sämsta dom kan göra är ju att helt ändra skalan så man inte kan referera till Vistas prestanda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, man får hoppas att det går till 99.9 eller något sådant så man verkligen har någon nytta av poängen i framtiden. Det sämsta dom kan göra är ju att helt ändra skalan så man inte kan referera till Vistas prestanda.

Njau man har inte mycket nytta av de där poängen för att köra "molntjänster" snarare får man starta nya poängberäkningar för en uppkoppling.....   NIC poäng   ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...