Gå till innehåll

Inga synpunkter eller frågor om Windows 7?


Andreas Stenhall

Recommended Posts

  • Svar 191
  • Skapat
  • Senaste svar

Toppostare i den här tråden

Gäst DimensionX

Låter lätt som en av de mest vettiga finesserna i Windows7. Tummen upp. :)

Funktionen finns med även i Vista ;)

Där ser man, jag kör ju XP fortfarande och visste inte om detta. En image funktion sparar både arbete och tid, själv brukar jag använda mig av Acronis, men finns funktionen inbyggd i Windows så är detta givetvis toppen. :)

MS på hugget såg jag på nyheterna igår faktiskt.

Obegränsad inbox på Hotmail och 25 Gigabyte lagringsutrymme på Skydrive, inte illa.

http://www.idg.se/2.1085/1.192433/ny-vag-av-liveprodukter

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Lasseska

Vardå ?  Nä bara skoja lite  ;)

Kan bara säga att den fungera kanon, samt att den även låser upp temat.

Om vi nu pratar om samma "nyckel".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag använder backupverktyget för att säkerhetskopiera vissa filer men jag har inte testat att backa upp hela datorn. Ska testa!

Där finns även den 'vanliga' backuppen som schemaläggs och som tar både användarfiler och sedan systemfiler.

Efter ett par misslyckade försök, där jag valt bort användarfiler, så fick jag plötsligt igenom en systembackup.

Jag har nu med restore-CD flyttat Windows 7 från en extern till intern disk.

P.S.  Är det någon mer som fått en liten 200MB partition före systempartitionen ?

        Den lilla partitionen innehåller bootblocket så den kan inte rensas bort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Lasseska

P.S.  Är det någon mer som fått en liten 200MB partition före systempartitionen ?

        Den lilla partitionen innehåller bootblocket så den kan inte rensas bort.

Ja det har jag fått, ca 200 MB. Fick lite problem med att "ghosta" tillbaka Vista efteråt.

Undrar varför det blir så?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

AL6 skrev:

Alltså om du verkligen vill ha pre-betan kan du hitta den på vilken torrentsida som helst.

perbear undrar sen:

Jodå, jag är het på gröten och har hittat en re-packed version av Windows 7. Det som jag inte lyckats med är att göra en bootable DVD för att kunna starta installationen från Virtual PC. (Det fanns med en iso-fil men jag lyckades inte ens där att göra skivan bootable) Beror misslyckande på att det saknas någon fil och kan denna fil (om det är en allmängiltig fil som ser ut likadan för alla uppstartningsbara DVD:er) läggas på i samband med bränningen? På min dator har jag Roxiobrännarprogram och där ser jag ett alternativ med att skapa en bootable DVD men sedan pratar programmet om floppy eller hårddisk. Vad jag förstår så kan jag inte använda någon av alternativen. Någon som känner att han eller hon vill vägleda mig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

AL6 skrev:

Alltså om du verkligen vill ha pre-betan kan du hitta den på vilken torrentsida som helst.

perbear undrar sen:

Jodå, jag är het på gröten och har hittat en re-packed version av Windows 7. Det som jag inte lyckats med är att göra en bootable DVD för att kunna starta installationen från Virtual PC. (Det fanns med en iso-fil men jag lyckades inte ens där att göra skivan bootable) Beror misslyckande på att det saknas någon fil och kan denna fil (om det är en allmängiltig fil som ser ut likadan för alla uppstartningsbara DVD:er) läggas på i samband med bränningen? På min dator har jag Roxiobrännarprogram och där ser jag ett alternativ med att skapa en bootable DVD men sedan pratar programmet om floppy eller hårddisk. Vad jag förstår så kan jag inte använda någon av alternativen. Någon som känner att han eller hon vill vägleda mig?

Ladda hem iso-filen och bränn en skiva av den, inte med den.

En iso-fil är ju en avbild av en riktig skiva, så du ska alltså inte bränna själva filen. Filen är skivan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

perbear undrar sen:

Jodå, jag är het på gröten och har hittat en re-packed version av Windows 7. Det som jag inte lyckats med är att göra en bootable DVD för att kunna starta installationen från Virtual PC. (Det fanns med en iso-fil men jag lyckades inte ens där att göra skivan bootable) Beror misslyckande på att det saknas någon fil och kan denna fil (om det är en allmängiltig fil som ser ut likadan för alla uppstartningsbara DVD:er) läggas på i samband med bränningen? På min dator har jag Roxiobrännarprogram och där ser jag ett alternativ med att skapa en bootable DVD men sedan pratar programmet om floppy eller hårddisk. Vad jag förstår så kan jag inte använda någon av alternativen. Någon som känner att han eller hon vill vägleda mig?

Skapa en virtuell maskin med hjälp av Wizarden i Virtual PC... när den är färdig trycker du bara på start och monterar .iso-filen som en cd-spelare (se bild)! Då startar windowsinstallationen på samma sätt som om du hade stoppat i en brännd skiva!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

<när den är färdig trycker du bara på start och monterar .iso-filen som en cd-spelare >

Det där låter väldigt spännande. Det skall jag testa när jag kommer hem från jobbet. Tack alla som hjälpt. Återkommer hur det gick.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...