Gå till innehåll

iTunes - dubbletter av låtar


Stim

Recommended Posts

Hej,

Ibland blir jag bara för trött på allt vad sortera musik heter och undrar hur ni löser angående dubbletter av låtar eller har annat smart tips. Här kan det se ut på följande vis och kan innehålla flertal dubbletter, för musikindustrin får för sig sälja samma låtar på flera olika albums och inte bara kan hålla sig till "nya låtar på nya album". Exempel;  Låten "Låtnamn" förekomma i

Album-1

Album-2

Album-3

Och kanske också i Album-4

Du har alla dessa 4 album där "Låtnamn" förekommer, dvs dubbletter, mera utrymme på hårdisken, fler filer att hålla reda på/sortera osv. Hur gör du, väljer du helt enkelt kasta bort låten från samtliga  album och bara behåller låten "Låtnamn" i ett av album eller hur gör du? Själv blir jag bara tokig på det här.

Man vill ha kompletta album samtidigt som man vill bli av med alla dubbletter/dubbletterna. Vad har ni för tips? Ni som kanske också använder iTunes för ordna och sortera musiken på burken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iTunes Store har jag inte använt, kommer nog inte göra det heller tror jag, använder iTunes mest egentligen bara för ipodens skull. iTunes 8 har fått ganska schysst "Grid View".

Fungerar foobar2000 med ipod? För i så fall kanske det kan kunna värt att testa. Såg några bilder på länken och som verkar rätt enkel och smidig på något sätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp, hittade Wiki nu. Det andra, forum och det hittar jag kanskesnart också.

Du har ingen direkt länk till foo_pod? Annars hittar jag kanske nån länk till den med snart.

Mest nyfiken på det tillägget så det fungerar med ipoden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det är toppen. Finns även portabelt, som du kan se i den tråden… Så långt ifrån iTunes (med alla sina megabyte (hur många hundra?), tjänster och processer) man kan komma! ;D

Tillägg:

iTunes... well, well, well. After the travesty of the old 4.7 version, we expected the worst, but nothing could have prepared us for the giant 57.2 MEG download we had to endure. But then we installed the program. Apart from taking half an hour, the entire install took up a monolithic 200 MEG of HD space, 70 of which was the iTunes folder itself, 85 of which came with the obligitary QuickTime program install (no I didn't ask), and the rest of the files are littered over folders such as My Documents/My Music/iTunes, Windows/Downloaded Installations, Application Data, Program Files/Common Files/Apple and goodness knows what else. In fact, no fewer than 400 MEG was required while the install was in progress! Answers on a postcard to this address if you know why they need all this space to cram in the same kind and quantity of features that Winamp and Mediamonkey offer...

http://www.skytopia.com/project/articles/m...yers.html#bloat

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...