Andreas Stenhall Posted November 1, 2008 Share Posted November 1, 2008 I Vista var skalan för Performance Index begränsad till 5,9. Vad skalan är i Windows 7 är oklart men jag har i alla fall lyckats få 7,9. Vad är ditt rekord? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Japanmannen Posted November 1, 2008 Share Posted November 1, 2008 Var hittar jag Windows 7? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted November 1, 2008 Author Share Posted November 1, 2008 Var hittar jag Windows 7? Jag fick det på PDC, vart resten hittar det har jag ingen aning om question? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
plun Posted November 1, 2008 Share Posted November 1, 2008 I Vista var skalan för Performance Index begränsad till 5,9. Vad skalan är i Windows 7 är oklart men jag har i alla fall lyckats få 7,9. Vad är ditt rekord? 1.0..... Fortfarande ointressant och fast i Vistafällan.... Runt 3 på allt förutom grafiken. Ska se om det går att få på Virtualboxs addons för grafikturbo.... Sen skulle det vara mycket intressant med ett Intel Atom test, Aspire One eller Dell 10 alt 12 borde finnas testat därute. (Dell 12an finns väl kanske inte än ? ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest al6 Posted November 1, 2008 Share Posted November 1, 2008 4.4, hade 4.7 i Vista Mitt minne som drar ner så det är lite mysko, det är ju inte precis så man fixar nya drivrutiner till minnet ;D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olivier Posted November 1, 2008 Share Posted November 1, 2008 Är ni som skrivit här Windows 7 "beta"testare? question? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted November 1, 2008 Author Share Posted November 1, 2008 Är ni som skrivit här Windows 7 "beta"testare? question? Nej, betaprogrammet för Windows 7 har inte startat ännu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stim Posted November 1, 2008 Share Posted November 1, 2008 Var hittar jag Windows 7? http://www.ctforumgroup.com/forum/viewtopi...150&p=25229 Har dock själv inte testat. om den fungerar och så. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hampe Posted November 1, 2008 Share Posted November 1, 2008 Förstår inte varför mitt 8600GT grafikkort bara får 5,8 i Windows 7 när det fick 5,9 i Vista. Vad har du för grafikkort Stenis eftersom du får så högt. 6,3 på minne i alla fall (5300 minnen) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted November 2, 2008 Author Share Posted November 2, 2008 Har ett 8800 Ultra-kort. Det är ju rätt gammalt nu så det borde finnas någon med betydligt nyare grafikkort som får bättre än det Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest fjamsetramsa Posted November 2, 2008 Share Posted November 2, 2008 min processor går till 8.6 så man kan kanske anta gränsen är 9.9? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest fjamsetramsa Posted November 2, 2008 Share Posted November 2, 2008 men å andra sidan går mina 1600mhz ddr 3 minne bara till 5.9 så jag tror nog det är bs alltihopa... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rebom Posted November 2, 2008 Share Posted November 2, 2008 Så här är min: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest fjamsetramsa Posted November 2, 2008 Share Posted November 2, 2008 va ja kan se så är inte din index updaterad...grått fält.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stim Posted November 2, 2008 Share Posted November 2, 2008 "Refresh Now" kan vara bra göra när det är grått som på bilden. För uppdatera indexet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Japanmannen Posted November 2, 2008 Share Posted November 2, 2008 Var hittar jag Windows 7? Har dock själv inte testat. om den fungerar och så. Missade du min smiley? Jag vet mycket väl att Windows 7 ännu inte börjat betatestas och därför inte finns att hämta från Microsoft. Och att hämta från icke officiell Microsoft site är inget jag sysslar med. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stim Posted November 2, 2008 Share Posted November 2, 2008 Var hittar jag Windows 7? http://www.ctforumgroup.com/forum/viewtopi...150&p=25229 Har dock själv inte testat. om den fungerar och så. Du fick svar på själva frågan, med en länk. Smilisen samt att du inte sysslar med icke officiell Microsoft siter sa inte mig så mycket i sammanhanget. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest fjamsetramsa Posted November 2, 2008 Share Posted November 2, 2008 Undrar vad stenis har fått klart för sig på det här mötet eg?inget viktigt tydligen el iallafall inget som intresserar den stora massan.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted November 2, 2008 Author Share Posted November 2, 2008 Undrar vad stenis har fått klart för sig på det här mötet eg?inget viktigt tydligen el iallafall inget som intresserar den stora massan.. Vad menar du? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest fjamsetramsa Posted November 2, 2008 Share Posted November 2, 2008 nä..har bara fått den uppfattningen att fakta som presenteras om win 7 är inget som vanliga andvändare har ngn nytta av eller begriper..skulle nog talas lite mer om andvändarvänlighet eller mer allmänt om vad 7 gör för nytta för den vanliga andvändaren som inte begriper så mkt... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted November 2, 2008 Author Share Posted November 2, 2008 Hmm, är inte riktigt med på vad du menar. Vad har du läst och vad har du inte läst för artiklar om Windows 7? Att prestanda förbättras, det vill säga att det är snabbare än Windows Vista, är något som berör alla, likaså att kompatbiliteten med program och hårdvara bibehålls. Dessutom är Windows 7 mer anpassningsvänligt än tidigare Windows. Läs även http://www.alltomxp.se/windows-7/19-window...-nyheterna.html så kanske du får mer klarhet i nyheterna Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rebom Posted November 2, 2008 Share Posted November 2, 2008 "Refresh Now" kan vara bra göra när det är grått som på bilden. För uppdatera indexet. när jag gör det så får jag detta! hur kan jag fixa det? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Daikana Posted November 2, 2008 Share Posted November 2, 2008 Mitt performance index vart snäppet bättre. Det enda som jag tycker är konstigt, är att bilderna i galleriet http://www.alltomxp.se/windows-7/19-window...-windows-7.html inte stämmer med hur mitt Windows 7 ser ut :S Om det är en inställning som får W7 att se ut såhär http://www.alltomxp.se/resources/win7/desktop.jpg kan du vara så snäll och säga vart man hittar den inställningen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted November 2, 2008 Author Share Posted November 2, 2008 Om det är en inställning som får W7 att se ut såhär http://www.alltomxp.se/resources/win7/desktop.jpg kan du vara så snäll och säga vart man hittar den inställningen Sorry, det är så att jag har blandat bilder jag tagit själv med bilder som jag fått av Microsoft på ett senare bygge än PDC-bygget 6801. Desktopen på bilden du tar som exempel kommer från bygge 6933 som Microsoft demonstrerade på PDC-konferensen. Det nya gränssnittet som kan skådas på bilden kommer att dyka upp i den riktiga betaversionen av Windows 7. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Daikana Posted November 2, 2008 Share Posted November 2, 2008 Jaha så pass Tyckte det var lite konstigt, tack för ett snabbt svar iaf Stenis EDIT: Är förövrigt nöjd med Windows 7 även om det är långt ifrån klart, vilket jag inte var med Vista/Longhorn(som det kallades förr) när det var nytt xD Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts