Gå till innehåll

Skillnader på olika versioner av Photoshop?


__087

Recommended Posts

Tjena, jag har länge arbetat med photoshop och tycker det är väldigt intressant men jag har oxå funderat på vad det igentligen är för skillnad på photoshop Extended och vanliga. Är det änns någon skillnad på dessa och i så fall vad?? är tacksam för alla svar M.V.H //__087

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vista inte att CS4 var ute.

Testade den nu och får väl säga att jag inte riktigt är nöjd med utseendet, med dom där knapparna/genvägarna dom lagt in högst upp. Som dessutom redan finns på andra ställen som förstoringsglaset, handen med flera. Fruktansvärt onödigt spöka ut ett program på det här sättet. Inte verkar det heller go anpassa den? T ex lägga till egna genvägar osv.?

Förutom det har det tillkommit några ganska  schysta funktioner som jag tror jag kommer använda mycket av. Dock saknar jag ännu en gång knappar som "ångra", "gör om" osv. utan får som vanligt måste hasa sig upp till Edit och där välja Undo osv. istället.  Eller får rota och klicka runt i "History" eller använda "snabb" tangentbords -kommandon

Blir lika besviken varje gång att de inte kan fixa såna knappar.

Nåväl, kanske i ? CS-40/50 versionen om man har tur då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dock saknar jag ännu en gång knappar som "ångra", "gör om" osv. utan får som vanligt måste hasa sig upp till Edit och där välja Undo osv. istället.  Eller får rota och klicka runt i "History" eller använda "snabb" tangentbords -kommandon

Jag använder Ctrl+Alt+Z för att backa flera steg, och Ctrl+Shift+Z för att ångra backningarna. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förutom alltså de sk "snabb" tangentbords kommandon saknar jag specifikt just knapparna. Som finns i flesta andra normala program.

Att man valt kladda in handen, förstoringsglas mm på ytterligare fler ställen känns bara sorgligt. Dom knapparna finns ändå rätt åtkomligt bland dom knapparna som finns till vänster i programmet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...