__087 Posted November 1, 2008 Share Posted November 1, 2008 Tjena, jag har länge arbetat med photoshop och tycker det är väldigt intressant men jag har oxå funderat på vad det igentligen är för skillnad på photoshop Extended och vanliga. Är det änns någon skillnad på dessa och i så fall vad?? är tacksam för alla svar M.V.H //__087 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoWa Posted November 1, 2008 Share Posted November 1, 2008 Kortfattat: Om du arbetar med film, video, multimedia, 3D, tillverkning, arkitektur, konstruktion, medicin eller forskning ska du välja Photoshop Extended. Mer detaljerat: http://www.adobe.com/se/products/photoshop/compare/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
__087 Posted November 1, 2008 Author Share Posted November 1, 2008 okej men det är inte så värst stor skillnad på dessa?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoWa Posted November 1, 2008 Share Posted November 1, 2008 okej men det är inte så värst stor skillnad på dessa?? Nej, inte så länge det handlar om 2D-bildbehandling. Jag har nog aldrig använt någon Extended-funktion i CS3. : Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
__087 Posted November 1, 2008 Author Share Posted November 1, 2008 heheh okej, jag håller på att fixa nya photoshop CS4 och jag vet inte riktigt vilket jag ska ladda ner fast nu fixar jag CS4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stim Posted November 2, 2008 Share Posted November 2, 2008 Vista inte att CS4 var ute. Testade den nu och får väl säga att jag inte riktigt är nöjd med utseendet, med dom där knapparna/genvägarna dom lagt in högst upp. Som dessutom redan finns på andra ställen som förstoringsglaset, handen med flera. Fruktansvärt onödigt spöka ut ett program på det här sättet. Inte verkar det heller go anpassa den? T ex lägga till egna genvägar osv.? Förutom det har det tillkommit några ganska schysta funktioner som jag tror jag kommer använda mycket av. Dock saknar jag ännu en gång knappar som "ångra", "gör om" osv. utan får som vanligt måste hasa sig upp till Edit och där välja Undo osv. istället. Eller får rota och klicka runt i "History" eller använda "snabb" tangentbords -kommandon Blir lika besviken varje gång att de inte kan fixa såna knappar. Nåväl, kanske i ? CS-40/50 versionen om man har tur då. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoWa Posted November 2, 2008 Share Posted November 2, 2008 Dock saknar jag ännu en gång knappar som "ångra", "gör om" osv. utan får som vanligt måste hasa sig upp till Edit och där välja Undo osv. istället. Eller får rota och klicka runt i "History" eller använda "snabb" tangentbords -kommandon Jag använder Ctrl+Alt+Z för att backa flera steg, och Ctrl+Shift+Z för att ångra backningarna. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stim Posted November 2, 2008 Share Posted November 2, 2008 Förutom alltså de sk "snabb" tangentbords kommandon saknar jag specifikt just knapparna. Som finns i flesta andra normala program. Att man valt kladda in handen, förstoringsglas mm på ytterligare fler ställen känns bara sorgligt. Dom knapparna finns ändå rätt åtkomligt bland dom knapparna som finns till vänster i programmet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts