Gå till innehåll

Problem med "dra och släpp"-filfunktionen.


Pipzor

Recommended Posts

Installerade om min Windows XP för två dagar sen och märkte igår att jag inte kan dra och släppa filer, alltså flytta dem till andra platser.

Jag kan inte heller dra och släppa någonting i filer heller. Till exempel med ett musik fil kan jag endast kopiera och klistra in den i den önskade filen. Jag kan alltså inte flytta den till filen.

Hur kan jag fixa det här problemet? All form av hjälp är önskad, tack :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan inte heller dra och släppa någonting i filer heller. Till exempel med ett musik fil kan jag endast kopiera och klistra in den i den önskade filen. Jag kan alltså inte flytta den till filen.

Hur kan jag fixa det här problemet? All form av hjälp är önskad, tack :)

Högerklicka på "Startknappen" och välj "Egenskaper" och sedan "Anpassa" under fliken "Start-menyn". Välj sedan "Avancerat" och se till så att du har "Aktivera dra och släpp" ibockat!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

-> "Aktivera dra och släpp" ibockat!

Hahaha, ja, så klart!    :D

Fast man undrar ju isåfall hur det skulle kunna bli avkryssat under en normal installation, för visst är det väl förbockat som default, jag har inget minne av att jag brukar behöva slå på det ?!

/LbL!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast man undrar ju isåfall hur det skulle kunna bli avkryssat under en normal installation, för visst är det väl förbockat som default, jag har inget minne av att jag brukar behöva slå på det ?!

Den är ibockad "by default"... men Pipzor kan ju ha varit där o röjt efter installation!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...