Gå till innehåll

Saknar ljud efter installation av Windows XP Professional


NJPN

Recommended Posts

Uppenbarligen har du en mic också, gissar på webkamera! Prova först att avinstallera "Ljud-codec" och "Äldre Ljuddrivrutiner", starta sedan om datorn och kolla vad som finns i Enhetshanteraren och om det nya kortet kanske fungerar så!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kanske borde formatera om datan igen och hoppas det går nu efter jag lagt in ljudkortet. Det konstiga är att jag la in ljudkortet riktigt och installera alla dess drivrutiner ändå står de inget på ljudenheter..???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan du inte se det nya kortet heller i Kontrollpanelen / Ljud och ljudenheter?.... verkligen skumt i så fall!

Nej precis, de ju det! Aja sista utvägen får väl blir att formatera om datan om ingen har mer att tilläga

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inget hände där heller, fortfarande samma  >:D får bara formatera den och hoppas ljudkortet lässes in under installationen av xp.

Gör då en "REN" installation... d.v.s. ta bort den systempartitionen du har nu, och installera nytt på "Opartitionerat utrymme"!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha fixa den  ;D ...behövde bara formatera datan om och lägga drivrutinerna från början, tack för alla som försökte!

Dock så har jag en problem med andra hårdisken (D:) -- När jag försöker klicka så kommer en ruta fram, "resycledboot.com är inte ett giltigt Win32-program." istället måste jag öppna hårdisken genom "utforska"? Kan man göra nåt åt det? Tack i förhand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Lasseska
Haha fixa den  ;D ...behövde bara formatera datan om och lägga drivrutinerna från början, tack för alla som försökte!

Dock så har jag en problem med andra hårdisken (D:) -- När jag försöker klicka så kommer en ruta fram, "resycledboot.com är inte ett giltigt Win32-program." istället måste jag öppna hårdisken genom "utforska"? Kan man göra nåt åt det? Tack i förhand.

Ställ in så du ser "dolda filer och mappar" under verktyg, mappalternativ.

Kolla på D partitionen om du kan slänga några filer/mappar där.

Jag hade samma problem för ett tag sedan och detta löste mitt problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...