Gå till innehåll

Bibehålla inloggning vid avbruten fjärranslutning?


Sir J David

Recommended Posts

Har en 2003 Server som jag kör med fjärrskrivbord lite då och då. Ibland öppnar jag program där som jag vill ska fortsätta när jag lämnar fjärrskrivbodet.

Enkelt, jag stänger bara fjärrskrivbordet och får meddelandet att sessionen är kvar och startar jag om fjärrskrivbordet så kommer jag åter tillbaka till det jag höll på med.

Men! När det gått en tid (vet inte hur länge, timmar?) så loggas jag in på nytt när jag fjärransluter, som om jag blivit utloggad, och måste starta om mina program.

Hur gör jag för att vara inloggad hela tiden, även när jag stängt ner fjärranslutningen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag provat båda varianterna "mstsc /admin" och"mstsc /console" men om jag väntar en längre tid så loggas jag i allafall bara in på nytt och kommer inte tillbaka till den session jag var vid. Ska man använda någon av ovanstående bara vid första inloggningen? Spelar det någon roll vilken av dom man anväder? Måste man välja samma variant varje gång? question?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du kör Windows Vista med SP1 så är det /admin som gäller, annars är det /console som gäller. Microsoft ändrade detta i SP1...

Eftersom du verkar köra med SP1 och kan använda mstsc /admin så använd alltid det. Du kan alltså inte logga in utan /admin och sedan försöka återansluta med mstsc /admin.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...