Guest Naturguiden Posted November 6, 2008 Share Posted November 6, 2008 Jag funderar på ett sådant grafikkort till min dator: Asus GeForce EN9500GT OC/DI 512MB http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=331830 Går det till min dator om ni ser på min specifikation och är det bättre än det jag har i för tillfället. Är det köpvärt? Tack för eventuella svar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Lasseska Posted November 6, 2008 Share Posted November 6, 2008 Ja du Peter du är rolig du. Största skillnaden du kommer att märka är nog på ljudet eller snarare oljudet från fläkten ;D Ska du byta får du nog gå upp några klasser till för att märka skillnad. Och spelar du inte de allra senaste spelen så märker du troligtvis ingen skillnad alls. Men visst du kanske är ute efter HDMI utgången då kan det ju var ok att byta. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Naturguiden Posted November 6, 2008 Share Posted November 6, 2008 Ja jag är ute efter HDMI utgången, helt rätt lasseska Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
waxinator Posted November 7, 2008 Share Posted November 7, 2008 Med en enkel DVI-HDMI adapter för 70:- så har du funktionen redan med ditt nuvarande kort... Visserligen inte ljud via samma kontakt (som ATI har) men med perfekt bild. T.ex. http://datorfixarna.com/catalog/product_in...roducts_id=6835 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Naturguiden Posted November 7, 2008 Share Posted November 7, 2008 Med en enkel DVI-HDMI adapter för 70:- så har du funktionen redan med ditt nuvarande kort...Visserligen inte ljud via samma kontakt (som ATI har) men med perfekt bild. T.ex. http://datorfixarna.com/catalog/product_in...roducts_id=6835 Det var just mängden kabel jag tänkte förminska.... Skall försöka få bort så mycket kabel som möjligt Det ser ut som transatlantkablen bakom datorn Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
waxinator Posted November 7, 2008 Share Posted November 7, 2008 Så lätt kommer du inte undan... ;D en kabel måste du ändå ha oavsett DVI eller HDMI... Som du ser är adaptern liten. Enda fördelen med kortet du angav är att adaptern sitter inmonterad på det... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Naturguiden Posted November 7, 2008 Share Posted November 7, 2008 Så lätt kommer du inte undan... ;Den kabel måste du ändå ha oavsett DVI eller HDMI... Som du ser är adaptern liten. Enda fördelen med kortet du angav är att adaptern sitter inmonterad på det... menar du att jag på detta kort jag föreslår måste ha en extra sladd till ljudet ändå? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Lasseska Posted November 7, 2008 Share Posted November 7, 2008 Nej ingen extra sladd behövs till det ev nya grafikkortet. Bara HDMI kabeln behövs för att få bild och ljud till TV n. Det ingår en liten kabel som du kopplar internt mellan grafikkort och ljudkort. Så är det på mitt grafikkort. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Naturguiden Posted November 7, 2008 Share Posted November 7, 2008 Ok Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts