berraåsnobben Posted November 8, 2008 Share Posted November 8, 2008 ********************************************* 2009-01-08: Tråden är nu låst. Tycker du att den är felaktigt låst, var god kontakta Malou ********************************************* Hej När jag klickar på internetikonen på dataan så tar det ca 20-30 sek innan sidan öppnar. Om jag däremot är inne på en sida och klickar på en länk att den skall öppna i ett nytt fönster så går det på sekunden. Jag har win XP explorer 7, router D-Link Di-604 D Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoWa Posted November 8, 2008 Share Posted November 8, 2008 Eftersom du har postat ditt inlägg i avdelningen Spyware/Trojaner/Virus m.m., misstänker du något slags infektion? I så fall, följ denna anvisning. Link to comment Share on other sites More sharing options...
berraåsnobben Posted November 8, 2008 Author Share Posted November 8, 2008 Jag har telias virusprogram därför lade jag det här. Har nu kört programmet jag fick tips om å det fanns 2 skadliga på datan men efter omstart är den lika slö ändå Kanske det är virus ändå eller vad kan det vara?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoWa Posted November 8, 2008 Share Posted November 8, 2008 Kopiera resultatet i loggfilen (du hittar den under fliken Loggar i Malwarebytes' Anti-Malware) och klistra in texten här. Gå sedan vidare enligt denna anvisning. Link to comment Share on other sites More sharing options...
berraåsnobben Posted November 9, 2008 Author Share Posted November 9, 2008 Nu hittar den inget mer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoWa Posted November 9, 2008 Share Posted November 9, 2008 Bra, men klistra in resultatet från första skanningen. Gå sedan vidare med TrendMicro HijackThis. Link to comment Share on other sites More sharing options...
berraåsnobben Posted November 9, 2008 Author Share Posted November 9, 2008 Hej Just nu så laddar jag ner alla drivrutiner och uppdateringar virusskydd mm Sedan kommer jag att formatera om datan så den är 100% ren från jäkelstyg Svara gärna vilket virusprogram som ni tycker är bäst, antispyware mm Tack på förhand. Tittar in här under dagen med den andra datorn Tack för den hjälp jag fått av dig Bert Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoWa Posted November 9, 2008 Share Posted November 9, 2008 Varsågod. Gratis brandvägg + antivirus i ett program: Comodo Internet Security Gratis antivirus: Avira AntiVir Personal Gratis antivirus: avast! Home Edition Komplettera med Malwarebytes' Anti-Malware och/eller SuperAntiSpyware. Lycka till med ominstallationen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
berraåsnobben Posted November 9, 2008 Author Share Posted November 9, 2008 Hej Ännu så länge funkar det som det skall skönt att slippa å vänta på uppkopplingen. Jag misstänker min etikettskrivare som jag misslyckades med installationen Sedan var jag ute på nätet och tog hem avinstallationsprogram och ny programvara från tillverkaren men tydligen var det något som klicka där Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoWa Posted November 9, 2008 Share Posted November 9, 2008 Vad är det för skrivare? Efter en avisntallation kan det vara lämpligt att rensa registret. En försiktig regiserrensare är CCleaner. Det förträffliga lilla programmet kan dessutom städa bort gamla temp-filer m.m. http://www.ccleaner.com/download/builds Vlälj Slim eller Portable, så slipper du Yahoo-skräpet. Ett bra avinstallationsprogram är Revo Uninstaller. http://www.revouninstaller.com/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts