Gå till innehåll

Fjärrskrivbord: "Går ej att logga in på grund av en begränsning i kontot"


ance

Recommended Posts

Nu har jag äntligen kommit så lång att jag har fått kontakt med min xp-proff från min bärbara men....när jag ska logga in så får jag meddelandet " går ej att logga in på grund av en begränsning i kontot" Jag har inga begränsningar i kontot.! Det är endast ett konto på datorn, Admin, och det har inte ens ett lösenord.???? Varför kommer jag inte in? Fjärrdatorn sitter mot ett adsl Billion router 5102. Windowsbrandväggen borta! /Lars

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nähä, men om det nu KRÄVS lösenord via nätverksanslutningar för att det ska fungera då ??

http://windowshelp.microsoft.com/Windows/s...ada1053.mspx#EI

Men prova i felsäkert läge, F8 under uppstarten, och se om det funkar då.

Och du måste finnas i listan över användare för att ha behörighet att ansluta.

Och är båda datorerna Xp Pro ??

/LbL!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men har du lösenord för att logga in på datorn (som anges vid boot) så måste det anges för fjärrskrivbord också.

Behöver du inte logga in på datorn så behöver du inte göra det över nätverket heller.

Jag har nyss haft problem med mina två men då hårdvaran kraschade i ena datorn så den repareras nu jag vet inte hur problemen uppkom men fjärrskrivbordet slutade att fungera strax innan och det kom underliga meddelanden om div fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller fullständigt med Stenis!

Däremot tror jag det i Grupp-principer (gpedit.msc) finns möjlighet att ta bort kravet på lösenord även vid nätverk, men det är ju definitivt inte standard, eller rekommenderat ...  ;)

/LbL!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blanda inte ihop 2 olika saker. Frågan var väl varför kontakten mellan två datorer inte fungerade.

Det har ingenting med säkerhet att göra.

Jag har två datorer ihopkopplade men inte över internet. Det behövs inget lösenord för inloggning över nätverk. Det har ingen betydelse vilken typ av nätverk det är ( inte så vitt jag vet i alla fall)

Är en dator åtkomlig via ett publikt nätverk bör den givetvis skyddas men då är knappast ett lösenord ett fullgott skydd.

När man konfigurerar lokalt nätverk så poppar en info ruta upp som bl.a säger att lösenord inte behövs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bjorn5555 -> Blanda inte ihop 2 olika saker. Frågan var väl varför kontakten mellan två datorer inte fungerade.

NEJ!  Det var frågan INTE!

FÖR, som Frågaren skriver i sitt första inlägg om saken:

-> Nu har jag äntligen kommit så lång att jag har fått kontakt med min xp-proff från min bärbara

... så har han ju kontakt, men kommer inte in:

-> men....när jag ska logga in så får jag meddelandet " går ej att logga in på grund av en begränsning i kontot"

LÄS vad saken gäller INNAN du kommenterar, Tack!

                                                             :'(

/LbL!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, jag använder fjärrskrivbordet för jag har bara en arbetsplats. En skärm, ett tangent bord.

Tidigare har jag haft en dator uppe och en på nedervåning som haft delat internet och använt fjärrskrivbordet så jag kunde vara både uppe och nere.

Användarnamn behövs för att det skall fungera men inte lösenord.

Finns användare som inte är admin så måste de ha lösenord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
×
  • Skapa nytt...