Gå till innehåll

Problem dvd-bränning


jensa

Recommended Posts

Jag har fårr nåt märkligt fel då jag försöker bränna filmer till dvdskiva. Har testat flera olika program men dom fungerar inte, får meddelande; "dataexveringsskyddet gjorde så programmet slutade fungera".

vad fasen beror det på? man blir ju tokig på detta skräp..

mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX
Jag har fårr nåt märkligt fel då jag försöker bränna filmer till dvdskiva. Har testat flera olika program men dom fungerar inte, får meddelande; "dataexveringsskyddet gjorde så programmet slutade fungera".

vad fasen beror det på? man blir ju tokig på detta skräp..

mvh

Hittade detta. Testa får du se.

http://eforum.idg.se/viewmsg.asp?entriesid=871874

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX

Titta här får du se, det skall gå att stänga av helt och hållet för ett program som man inte vill skall övervakas.

Så här skriver Microsoft själva!

Besök först programutgivarens webbplats och kontrollera om det finns någon version av programmet som är kompatibel med dataexekveringsskyddet. Om utgivaren inte tillhandahåller någon uppdaterad version av programmet som är kompatibel med dataexekveringsskyddet kan du stänga av dataexekveringsskyddet för programmet som stängdes. Då kan du använda programmet, men det kan bli sårbart för angrepp som kan sprida sig till andra program och filer.

Om du inaktiverar dataexekveringsskyddet för ett program bör du därefter regelbundet leta efter en uppdaterad version av programmet och aktivera dataexekveringsskyddet igen när du har uppdaterat programmet. Information om hur du inaktiverar dataexekveringsskyddet för ett program finns i Ändra inställningarna för dataexekveringsskyddet.

http://windowshelp.microsoft.com/Windows/s...d2f4bf1053.mspx

Så här kan du ändra skyddet.

http://windowshelp.microsoft.com/Windows/s...8361611053.mspx

Dataexekveringsskyddet är en säkerhetsfunktion som skyddar mot virus och andra säkerhetsrisker genom att övervaka programmen för att kontrollera att de använder systemminnet på ett säkert sätt.

Om du väljer att skydda alla program kan du ändå inaktivera dataexekveringsskyddet för enskilda program. Om du misstänker att ett program inte fungerar som det ska när dataexekveringsskyddet är aktiverat bör du be programvaruutgivaren om en version av programmet eller en uppdatering som är kompatibel med skyddet innan du ändrar några inställningar för dataexekveringsskyddet.

1.Öppna System genom att klicka på StartBild på Start-knappen, Kontrollpanelen, System och underhåll och sedan på System.

2.Klicka på Avancerade systeminställningar. Administratörsbehörighet krävs Om du uppmanas att ange administratörslösenord eller bekräftelse, följer du uppmaningen.

3.Klicka på Inställningar under Prestanda.

4.Klicka på fliken Dataexekveringsskydd, och klicka sedan på Aktivera dataexekveringsskydd för alla program och tjänster, förutom de jag anger

Och för ett enskilt program!

Markera kryssrutan vid det program som du vill inaktivera dataexekveringsskyddet för, och klicka sedan på OK.

Klicka på Lägg till om programmet saknas i listan. Gå till mappen Program, leta upp den körbara filen för programmet (den har filtillägget .exe) och klicka på Öppna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...