Gå till innehåll

MAPI32.DLL ställer till problem med Office


Kaths

Recommended Posts

Hej!

Jag köpte för en tid sedan en bärbar dator och kör Vista på den. Med den följde senaste provversionen av Microsoft Office som jag då har använt fram till nu när den upphörde att gälla.

Jag avinstallerade då allt och installerade office 2003 istället. Men det är då mitt problem kommer, jag får upp följande:

"Microsoft Office kan inte startas, MAPI32.DLL är felaktig eller av fel version. Orsaken kan vara att ett annat program för att skicka meddelanden har installerats. Installera om Outlook."

Vad ska jag göra?

Använder för tillfället Windows mailprogram.

Tacksam för svar :)

Mvh Kaths

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ser att sökvägen pekar på en Windows XP installation. Motsvarigheten i Vista heter:

C:Program Files (x86)Common FilesSystemMSMAPI1053

Eftersom Common Files är en dold folder så kan du markera adressfältet (det blir blått) och klistra in min sökväg.

Filen som du skall söka efter heter MSMapi32.dll och inget annat.

Alltså inte det kortare filnamnet MAPI32.DLL .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej och tack så jätte mycket för hjälpen, nu funkar det:) skulle aldrig fixat det själv:) Ni lär  nog se/höra mer av mig framöver ;)

Men nu har jag två ikoner längst ner, den ena "Microsoft Office Outlook 2003" och "Starta Microsoft Office Outlook 2003"....varför då?

Mvh Kaths

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...