Gå till innehåll

Microsofts ständiga uppdateringar ...


lbl

Recommended Posts

ATT det ska vara så svårt att de ska kunna få till ett OS som funkar utan ständiga säkerhetsuppdateringar ...

Nu idag var det 8 nya igen.

(Kom väl ut igår, det är väl andra tisdagen i månaden de släpper nytt)

Och lite då o då så har de dessutom gjort nån tabbe med nån av sina uppdateringar, så den i sin tur kvaddar nåt annat...

PHAN vad många ggr under åren man fått felsöka pga Microsofts tabbar - man borde faktiskt ha ersättning från dem!

/LBL!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX

De är ju knappast kända för att leverera fullt fungerande saker på direkten. Det brukar väl ta några tusen buggfixar innan programmen är någorlunda okey. Win95 och Vista var rena skräckexemplen på det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur många säkerhetshål finns det inte i Linux eller för Mac OS? Att skriva kod, oavsett vad det är för kod, är förenat med buggar eftersom det är människor som skriver koden. Windows eller Microsoft är inget undantag från detta. Däremot kan man alltid utveckla sina rutiner och förbättra produkten som gör den mindre utsatt för attacker, något som Microsoft arbetat mycket med på senare år.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX
Hur många säkerhetshål finns det inte i Linux eller för Mac OS? Att skriva kod, oavsett vad det är för kod, är förenat med buggar eftersom det är människor som skriver koden. Windows eller Microsoft är inget undantag från detta. Däremot kan man alltid utveckla sina rutiner och förbättra produkten som gör den mindre utsatt för attacker, något som Microsoft arbetat mycket med på senare år.

Det jag syftade mer på var att skicka ut halvfärdiga produkter som måste panikuppdateras för att överhuvudtaget fungera, som Win95 och Vista. XP har däremot fungerat förvånansvärt bra. Säkerhetsuppdateringar slipper vi nog aldrig ifrån på något OS.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det jag syftade mer på var att skicka ut halvfärdiga produkter som måste panikuppdateras för att överhuvudtaget fungera, som Win95 och Vista. XP har däremot fungerat förvånansvärt bra. Säkerhetsuppdateringar slipper vi nog aldrig ifrån på något OS.

Vista är ju säkrare än XP vilket många men framför allt senaste panikpatchen som släpptes för ett par veckor sedan bevisar. Oklart på vilket sätt XP skulle fungera bättre än Vista på den här fronten?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX

Det jag syftade mer på var att skicka ut halvfärdiga produkter som måste panikuppdateras för att överhuvudtaget fungera, som Win95 och Vista. XP har däremot fungerat förvånansvärt bra. Säkerhetsuppdateringar slipper vi nog aldrig ifrån på något OS.

Vista är ju säkrare än XP vilket många men framför allt senaste panikpatchen som släpptes för ett par veckor sedan bevisar. Oklart på vilket sätt XP skulle fungera bättre än Vista på den här fronten?

Tänkte väl snarast rent funktionsmässigt. XP krånglar betydligt mindre än Vista. Har kört mitt helt felfritt i 2.5 år, händer inget. Det enda som egentligen ställer till det är folk själva har jag märkt. Samma med säkerheten, det hänger på användaren själv mer än något annat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...