bjallerklang Posted November 14, 2008 Share Posted November 14, 2008 Hej, hoppas nån kan svara på detta: kan man skapa nya "personliga mappar" under C:Användare(Användarnamn) och i så fall, hur gör man? Jag lyckas bara skapa vanliga tråkiga gula mappar, fast jag vill ha såna där flashiga mappar med blågröna ikoner (som Bilder, Dokument, Länkar, Musik, Sökningar etc.)... Även om man kopierar en av de flashiga mapparna får man bara en tråkig gul kopia... Anledningen till att jag bryr mig om detta är att de blågröna mapparna har en extra (och väldigt användbar) flik under egenskaper som heter Plats, och där kan man ange sökväg för mappen, alltså kan man låta den hänvisa till en annan plats t.ex. på en annan enhet än C:. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted November 15, 2008 Share Posted November 15, 2008 Alla personliga mappar måste finnas med med korrekt sökväg i registret dels under Shell folders men även User shell folders, se skärmdump nedan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts