Gå till innehåll

Får ingen internetanslutning i XP


Recommended Posts

Hej.

Har fått ett lustigt fel,när jag startar XP blir jag inte ansluten till internet får bara upp en skylt om att ingen eller begränsad anslutning .Men om jag startar UBUNTUN så är det inga problem alls att bli uppkoplad till nätet.

Har formaterat om partitionen och laggt om XP:n men det funkar fortfarande inte med uppkopplingen.

Tacksam för all hjälp.

Ps : kan köra min trådlösa utan problem med uppkopplingen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lbl. var hittar jag Network Setup Wizard , är inte så där väldigt hemma på datore

Landsfiskalen. Har tesat med att bota om modemet nada resultat , driv. till kortet är ju XP:s egna och det har funkat förut , kör ju min bärbara trådlöst på samma drivisar utan problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

-> lbl. var hittar jag Network Setup Wizard , är inte så där väldigt hemma på datore

Jag har det ju i Nätverksmenyn direkt under >>Start, men det beror på att jag kör Windows Klassiska menyer.

Jag antar att det hittas under Nätverksanslutningar i Kontrollpanelen, men du får ju leta efter en svensk översättning av namnet "Network Setup Wizard".

Det är INTE samma sak som New Connection Wizard!!!, som också finns i Kontrollpanelen.

/LbL!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX
-> lbl. var hittar jag Network Setup Wizard , är inte så där väldigt hemma på datore

Jag har det ju i Nätverksmenyn direkt under >>Start, men det beror på att jag kör Windows Klassiska menyer.

Jag antar att det hittas under Nätverksanslutningar i Kontrollpanelen, men du får ju leta efter en svensk översättning av namnet "Network Setup Wizard".

Det är INTE samma sak som New Connection Wizard!!!, som också finns i Kontrollpanelen.

/LbL!

Du menar

1.Ny anslutning

2.Konfigurera nätverk

Nej, det är inte samma sak nej.

Testa att reparera anslutningen först och se om detta fungerar. Högerklicka bara på den i nätverksinställningar och välj att "reparera".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...