Gå till innehåll

Stänga av USB-portarna?


swag

Recommended Posts

hej vet någon hur man gör för att stänga av usb portarna .när jag stänger av datan så funkar usb portarna ändå tex har en hd som tar ström genom usb bara vill att den stängs av när datan stängs av alla mina usb portar verkar ha ström i sej när jag stänger av datan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att USB-portarna har ström när du stänger av datorn, är ju för att datorn ska kunna starta från ditt USB-t-bord eller USB-mus när du ställt datorn i stand-by.

Så det är helt normalt, och ska vara så.

Däremot brukar man kunna Bygla Om USB-portarnas inställning PÅ själva moderkortet, så de inte ger stand-by ström ( +5VSB ), men då måste man VETA VAD MAN GÖR, och ha manualen till moderkortet så man vet VAR man ska göra det man gör!

Du kan ju skaffa en http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=46509562 från Clas, som stänger av allt anslutet till det Grenuttaget när du trycker på Datorns strömbrytare .  Sen stänger du av själva datorn (den är ju 'avstängd', men då med ström till USB fortfarande enligt din egen beskrivning ovan) HELT OCH HÅLLET också genom att stänga av den röda strömbrytaren.

En mycket bra grej, för när datorn går in i stand-by av sig själv, så slås ju - som sagt - allt anslutet såsom t ex alla skrivare, scanner, högtalare, bildskärm, o allt annat som onödigtvis drar ström även i Stand-by läge, AV HELT!   Alla skärmar, scanners osv, drar alltså ström HELA TIDEN annars!

Finns andra modeller också, Kjell.com har en också.

Ca. 250:- bara, en snabbt inbesparad kostnad, som dessutom är mäkta bekväm att ha ändå, eftersom man ju kan stänga allt medelst bara en strömbrytare!

/LbL!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...