Gå till innehåll

Söker ett program för att räkna ut strömåtgång


Gäst Naturguiden

Recommended Posts

Gäst Naturguiden

Jag har för mig att det fanns en länk till en sida där man kunde få ett hum hur mycket ström sina hårddiskar och dvd/cd brännare gjorde av med för att se om sitt nätaggregat klarade av det

Vore tacksam för det länken i repris

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du inte de i datorn redan då? Ja kollade upp ditt moder-kort. Pc-probe tror ja de e. (För ja hade visst glömt bort den själv.  :D )

Ja hamnade här i alla fall med sökning på ditt kort.

http://support.asus.com/download/download....del=M2N-E%20SLI

Tror de är denna.  Version V7.10.05

Och så har du cool and quiet också.

Asusupdate behöver du inte. Bara bios.

Hoppas de inte blev för krångligt.  ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

-< Har du inte de i datorn redan då? Ja kollade upp ditt moder-kort. Pc-probe tror ja de e.

PcProbe är värdelös sen åtskilliga versioner/år tillbaks!

Funkar inte alls/visar inte alls, det man vill se/ha, numera.

Kör istället med SpeedFan (Låter som ett KnarkOffer ...), som hittar alla Sensorer på både moderkort och Graffakort.

http://www.almico.com/speedfan.php

BRAVO; nu ser jag att 4.36 Skarp version äntligen är ute, så den ska jag hämta själv nu!

Enda grejen är att man själv får lägga in den i Autostart, för vad jag hittat så finns det ingen kånfig för att få den att autostarta själv.  Glöm inte att kryssa för att den ska starta minimerad i dess setup.

/LbL!

This latest release adds support for temperature readings on almost any nVidia video card and prepares the way to the forthcoming improved fan speed control on such cards. AMD K11 built-in temperature sensor is fully supported too. Support for new hardware monitor chips has been added, even for some obscure and undocumented devices found on DELL servers. ARECA RAID support (SMART data is accessible for all the hard disks connected to these controllers) has been improved and verified on the latest hardware. One of the most interesting features, though, is that fan speed control strategy has been improved and it now reduces fan speeds more aggressively. This is very important and if you tied any fan speed to hard disk temperatures then you will hear the difference. As usual, there were several minor bug fixes and improvements.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Naturguiden

Inte i närheten av rätt program

Vad jag menar är 3 hårddiskar tar 300 Watt

Moderkortet x watt

Grafikkort x watt

Brännare x watt

Ingen som vet vad jag menar det har funnits här i forumet men jag kommer inte ihåg vad det heter

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...