Gå till innehåll

[ LÖST ] Städprogram på svenska?


Lasse B

Recommended Posts

Hej.

Andvänder CCleaner och jag tycker att det programmet är toppen.

Men en fråga finns det något mera program, gratisprogram på Svenska som efter en avinstallation rensar bort det mesta som ändå finns kvar ??eller räcker CCleaner.

Om det finns, kan man då  få en länk till det programmet.

Lasse B

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, CCleaner är toppen på många sätt. :) Eftersom det är rätt försiktigt i registret, är det också tämligen säkert att använda. Det innebär dock att det inte rensar bort lika mycket som många andra registerrensare. Är man inte registerperfektionist, räcker nog CCleaner. ;)

Det finns inte många registerrensningsprogram på svenska, och tänk på att ju mer programmet vill rensa, dess försiktigare/kunnigare bör användaren vara. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Revo Uninstaller möjligen? Det är ett avinstallationsprogram som rensar registernycklar och filer/mappar hörande till det avinstallerade programmet. Det finns på svenska. Läste dock nyligen att det kan ta bort nycklar hörande till helt andra program, så också med det får man se upp.

http://www.revouninstaller.com/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ang städning.

Har tagit bort Google Toolbar i lägg till och ta bort, städade med CCleaner, och gjorde en sökning på Google Toolbar, och det kom något som jag tog bort.

Nu till frågan, tittade i registret och där hittade jag på 2 ställen Google, Hkey Curent User och Hkey Curent Machine.

Kan man manuellt ta bort det. Har inte laddat ner något annat som har med google att göra, så det måste handla om det.

LB

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu till frågan, tittade i registret och där hittade jag på 2 ställen Google, Hkey Curent User och Hkey Curent Machine.

Kan man manuellt ta bort det. Har inte laddat ner något annat som har med google att göra, så det måste handla om det.

Det kan vara google´s sökmotor, om du söker med google i t.ex InternetExplorer.... annars kan du ta bort!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Glömde en viktig fråga.

När man exporterar en registerfil, får man då en fråga var man vill lägga den, eller hamnar den automatiskt på ett ställe, och i så fall var ???

Detta var alles ang detta.

Tacksam för ett svar innan jag gör något.

LB

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...