Gå till innehåll

Frågor om CIS


Recommended Posts

*********************************************

2009-01-08:

Tråden är nu låst.

Tycker du att den är felaktigt låst, var god kontakta

Malou

*********************************************

Hej!

Jag måste starta egen tråd för mina frågor. Den tidigare tråden är så lång och även att frågorna är i stort sätt samma så finns där lite olika svar och mellan frågan och svaret finns även andra frågor och svar. Så för mig blir det lite för rörigt.

Jag har tankat setup-filen från http://www.personalfirewall.comodo.com/dow...d_firewall.html

t_INTrBihFc.gif

Är detta senaste version och annars korrekt?

Hur exakt ska jag gå till väga för att slippa Ask Jeeves och andra Toolbar?

Är det Safe Mode eller Clean PC Mode som ska sättas till Defense+ ?

Något annat som är viktigt/bra veta innan jag drar kabeln ut?

Sen kommer nog detaljfrågorna efteråt  :D

Häls Mickilina

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Mickilina!

Ja, det är rätt version (32 bitar) du har valt.

Om du inte vill installera Comodo SafeSurf/Ask Toolbar, avmarkera även det alternativ som är markerat i denna bild:

index.php?action=dlattach;topic=12850.0;attach=5337;image

Det kan vara smidigt att välja Clean PC Mode (eller rentav, tillfälligt, Training Mode) till en början, och starta alla program som du ofta använder, så att Defense+ lär sig dem utan att du behöver klicka så mycket. Sedan kan du välja Safe Mode, eller Paranoid Mode, som jag har valt.

Safe Mode är också en lämplig brandväggsinställning.


Inaktuell direktlänk borttagen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter dessa par timmar har allt gått som en vass kniv i smör i solskenet.

Har försökt läsa mig till alla olika installationer och finesser, men får bara erkänna att jag begriper mig inte så värst mycket på dom  :-[, men med tiden kanske...

Försökte hitta någon stans schemanlagd scanning för varje dag utan att hitta. Hittade bara veckovis och att scanningen ska ske alltid vid start om datorn. Stämmer det, eller cyklar jag igen?

Häls Mickilina

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varsågod. ;)

Kom att tänka på en sak…

Om du lägger till ett nytt schema, ta lämpligen bort schemat Weekly Virus Scanning. Annars kan det bli dubbelskanning någon dag. Ha endast ett schema, om du inte vill skanna vid olika tidpunkter varje dag (genom att skapa ett schema för varje veckodag)…

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej JoWa!

Det där var bra tips  ;)

Märkte när jag skulle ta bort Weekly Scan, att på söndagarna hade det blivit dubbelt och det är ju onödigt  :)

Vill/behöver man scanna extra, då gör man det manuellt. Men daglig, automatisk scanning vill jag ha och nu är den också i ordning, tack vare din hjälpsamhet.

//Mickilina

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
×
  • Skapa nytt...