Gå till innehåll

Router-tips, tack!


Recommended Posts

Jag kan ingenting i princip om routers men nu behöver jag en som funkar till både Vista 64 och XP till bredbandsbolagets 100 mbit. Behöver inget avancerat bara så internet funkar till bägge datorerna. Med tråd är väl bättre än trådlöst gissar jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

-< En 100Mbits lina behöver lite kraftfullare grejer annars stryper routern  (throughput-genomströmning)

Ähhhh...  ;D  Den GER ändå aldrig 100Mb, det är en teoretisk siffra, och ska de ändå DELA, så vad då ...  ;)

Den jag rekommenderar garanterar jag ger samma siffror om du mäter på Bredbandskollen, som den du rekommenderade.  Men visst vore det kul om utlovade 100Mb verkligen VAR 100Mb!    ;)

/LbL!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX
-< En 100Mbits lina behöver lite kraftfullare grejer annars stryper routern  (throughput-genomströmning)

Ähhhh...  ;D  Den GER ändå aldrig 100Mb, det är en teoretisk siffra, och ska de ändå DELA, så vad då ...  ;)

Den jag rekommenderar garanterar jag ger samma siffror om du mäter på Bredbandskollen, som den du rekommenderade.  Men visst vore det kul om utlovade 100Mb verkligen VAR 100Mb!    ;)

/LbL!

Här är inte ens 24Mbit 24Mbit

Det är sällan man får den utlovade farten, tyvärr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Billig trådbunden router som funkar ypperligt till 100MB-lina!

http://www.webhallen.com/prod.php?id=65842

Priset är ju riktigt bra! Hittade denna också http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=143927

Vad är egentligen skillnaden förutom att den är en hundralapp dyrare, för mig verkar det vara i princip samma. Ser ju t.o.m likadana ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har också BBB 100 och köpte nyligen en D-Link DIR-615. Funkar utmärkt. Kör den dagligen med en trådansluten XP och en trådlös Vista. Ibland så är Vistan även trådansluten. Kontakten mellan datorerna funkar också bra.

Men det är ju klart att skaffar man sig en filserver så kanske 100 Mbits mellan datorerna inte räcker till.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Priset är ju riktigt bra! Hittade denna också http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=143927

Vad är egentligen skillnaden förutom att den är en hundralapp dyrare, för mig verkar det vara i princip samma. Ser ju t.o.m likadana ut.

Enda skillnaden är att du har skrivarport i DIR-120.... Du kan alltså koppla skrivare direkt i routern, och därmed få tillgång från samtliga datorer!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...