Gå till innehåll

Tips på bra förslag till trådlöst internet?


Gäst Naturguiden

Recommended Posts

  • 4 veckor senare...

Tjena Naturguiden!

Jaa jag vet inte exakt vilken som är bäst, men har varit inne på och ändra till trådlöst ja med.

Var inne & kikade på Telias och några andra som gått på tv reklamen under hösten men har ännu inte bestämt mig om jag ska hoppa på detta eller stanna ett tag till med min gammla adsl uppkoppling.

Det är ju verkligen ett smidigt och flexibelt sätt & nå nätet med denna utrustning precis nästan vart man önskar. En sak man i första hand bör tänka på tror jag kan vara att välja produkt utifrån vem som kommer att bli din främsta operatör och som levererar dig din data-förbindelse till USB-modemet.

Kolla upp vem av bolagen det är som ansvarar för dina närmaste mobil-master där du kommer att befinna dig med din dator och jämför sedan med lämpliga produkter som överenstämmer bäst med tex  vilken av bolagen har flest master i ditt närområde (det finns kartor på nätet för detta)

och glömm inte bort & jämföra uppgifter sinsemellan bolagen vad gäller bland annat nedströms data hastighet och uppströms, givetvis tillsammans med vem som du tycker har godkänd support pris mm.

3G master finns det i stort sett överallt idag och för folk som bor ute på landsbygden så är dessa master man oftast blir uppkopplad genom, bor man eller arbetar i städer så finns oftast möjligheten till ett ännu vassare uppkopplings alternativ dvs Turbo 3G vilket också ger de högsta hastigheterna

Själv tycker jag nog att det har varit lite si och så vad gäller de produkt paket som erhålls i jämförelse med priset man får betala för produkten, bla så märkte jag när ja frågade Telia att där inte gick & förhandla ner priset eftersom de inte ville ta bort virusskyddet som jag själv tyckte mig inte behöva eftersom jag redan hade ett väl fungerande skydd i min egen dator- hade inneburit ca:30-40kr/ månaden i sänkt pris.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Träffat flera "konsulter" som kör på detta visset, men allt jag har hört är att ja, ja det fungera men det går inte på långa vägar att gämföra med "vanlig" anslutning, de jag har talar med använder det för att söka och läsa epost där mobilitet går före allt annat, så fråga runt lite bland folk som har det redan, min uppfattning är att det bör mogna lite mera, men det är en personlig uppfattning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...