Gå till innehåll

Java-problem


janedvard

Recommended Posts

Har problem med Java, jag återställde inställningarna i IE därefter fungerade inte Java längre. Jag installerade den senaste Java (6) utan problem och kollen på Java-siten säger att allt är ok. Men sidor med java fungerar inte.

I IE under hantera tillägg finns JAVA och är aktiverad. Men i Internet-alternativ/avancerat finns inte Java(sun).

Och i Java kontrollpanelen under Standard Java för webläsare är förbockad men MS Internet explorer skuggad, så dt går inte att ändra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

AVinstallera all Java från Kontrollpanelens >LäggTill/TaBortProgram, om det går, töm sen mappen med Java i, oftast C:ProgramJava, ha inga andra program igång när du gör detta, speciellt inte IE.

Starta om datorn, kolla om Java syns nånstans, i IE eller Kontrollpanelen, kolla att mappen inte finns, och installera sen om.

Stäng AV Brandväggar och AntiVirus program under installationen!

/LbL!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har gjort all detta flera gånger men utan resultat. Har nu även uppgraderat till IE8 utan någon förändring. Java fungerar i Opera och Firefox men inte felfritt.

Jag gjorde en ominstallation av Vista för 5 månader sedan och då var det inga som helst problem med installationen av Java. Kan det va Java version 6 som är problemet?

Får följande felmeddelande i IE "Sorry, your browser is not Java enabled". Supporten på Javas sida hjälper inte mycket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du hittat VAR det installerar sig ??  Typ C:ProgramJava, sök då efter den pathen i >>Start>Run>regedit>F3.

LÄS sen allt i den nyckeln, och sök vidare om du inte hittar nåt intressant, genom att trycka F3 igen, nånstans hittar du kanske nåt med typ 'Activated' : 0, men då ska det vara 1 där.

/LbL!

Edit:  Hmmm, trodde faktiskt det skulle synas i Registret, men det gjorde det inte när jag letade själv, inte ens vid sök på bara 'java' fanns det mer än Wins standardpost bara.

Däremot hittade jag Java i C:Program FilesCommon FilesJava och i C:WINDOWSjava samt i C:WINDOWSSun, så radera alla de där, OCKSÅ, och börja om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag lyckades till slut med installationen. Det fanns rester överallt som jag tog bort. Det låg på flera ställen i Windowsmappen och användarmappen. Även i registret hittade jag en del...... Tog bort allt och stängde av antivirus och brandvägg under installationen. Då gick det bra.

Tackar för hjälpen...........

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...