lbl Posted November 19, 2008 Share Posted November 19, 2008 Nån som vet nåt om Pinnacle Studio 12 ?? Jag skulle bara vilja snygga upp några gamla videoband, och spela över dem på DVD, och kunna få en bättre bild än det blir om man bara kopplar in Scarten direkt i en DVD-Recorder, och kopierar. Kan man använda Pinnacle Studio 12 till det ?? Eller vad ska man köra med ?? /LbL! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoWa Posted November 19, 2008 Share Posted November 19, 2008 Det duger nog. Adobe Premiere Elements är ett alternativ. Säljs även i paket med Photoshop Elements. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lbl Posted November 19, 2008 Author Share Posted November 19, 2008 Phan, kan du tänka dig!: av nån underlig anledning hittade jag båda två på hårddisken , men då uppstår frågan om vilket som är bäst - och LÄTTAST - att ANVÄNDA ?! Nån som har editerat gamla videoband ?? /LbL! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoWa Posted November 19, 2008 Share Posted November 19, 2008 Jag har slitit med såväl gamla vhs-inspelningar som Dubbel-8, men då med Adobe Premiere Pro CS 3. 8) Om Premiere Elements liknar Pro, skulle jag nog välja det. Eller finns även Pro på din hårddisk? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lbl Posted November 19, 2008 Author Share Posted November 19, 2008 -> Om Premiere Elements liknar Pro, skulle jag nog välja det. Eller finns även Pro på din hårddisk? Nä, inte ännu ... ;D Däremot har jag inte ens installerat Premiere Elements, trots att det legat där o drällt sen början av oktober... Hmmm, kanske imorgon då, hmmm ... /LbL! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts