Gå till innehåll

Negativa erfarenheter med Windows 7


e-son

Recommended Posts

Gäst DimensionX
Jag hann redigera mitt inlägg innan du citerade mig DX, hoppas du han notera ändringen innan ditt förra inlägg.

Vi är alldeles för snabba att skriva ibland att saker kanske kan gå förbi en :P

Det är lugnt. :)

Service Pack 2 :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svar 70
  • Skapat
  • Senaste svar

Toppostare i den här tråden

Toppostare i den här tråden

Gäst DimensionX

Stenis!

Skulle vilja höra Ballmer säga att XP ÄR Vista.

(och inte kan han säga "fast bättre" heller) :D

Kör vi på det resonemanget kan Windows 7 lika gärna vara Windows 2000, fast bättre. Vilket är en smula tveksamt förstås.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stenis!

Skulle vilja höra Ballmer säga att XP ÄR Vista.

(och inte kan han säga "fast bättre" heller) :D

Kör vi på det resonemanget kan Windows 7 lika gärna vara Windows 2000, fast bättre. Vilket är en smula tveksamt förstås.

Så i princip är XP lika med W98SE, Vista lika med Me

och W7 lika med W2000. Kommande (troligtvis) W7 SP#

borde då bli XP utan SP.Hmmmm

;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad jag kan se så har ni inte sagt någonting om hur dåligt Windows 7 är?

Ni babblar bara om hur mycket ni tycker att Vista inte var klart när det släpptes.

Det är väl ändå inte en nackdel hos Windows 7, att Vista inte var vad ni förväntade er?

Denna tråden borde ligga under Windows Visa, eller Café.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX
Vad jag kan se så har ni inte sagt någonting om hur dåligt Windows 7 är?

Ni babblar bara om hur mycket ni tycker att Vista inte var klart när det släpptes.

Det är väl ändå inte en nackdel hos Windows 7, att Vista inte var vad ni förväntade er?

Denna tråden borde ligga under Windows Visa, eller Café.

Har vi inte?

Det kanske inte finns något "nytt Windows" att kritisera?

Vi hade nämligen väntat oss ett "nytt Windows", inte Vista SE. Speciellt inte vi som inte tyckte att Vista var bra ens från början.

Här får MS jobba hårt för att återfå förtroendet, minst sagt. Men jag dömer inte ut Vista SE som skräp heller förrän jag ser en färdig produkt som visar vad den verkligen går för.

Men man skall heller inte lura folk att tro att det släpps ett helt nytt Windows som fallet var när Vista släpptes.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi hade nämligen väntat oss ett "nytt Windows", inte Vista SE.

* förbättrad kärna: stöd för hela 256 kärnor

* trigger-startade tjänster

* stöd för multitouch i hela systemet

* införande av bibliotek

* toalt renoverad UI (super taskbar, gadgets, smartare notification tray, jump list, startmenyn, sökningarna är mycket smartare, rikare animationer, bättre prestanda)

* nytt API för att använda Ribbon i program

* upprensat OS: Windows Live på internet. Paint, Calc och Wordpad förbättrade och med Ribbon

* game explorer laddar nu ner patchar till spelen, behöver inte leta på internet

* renoverad UAC, kan nu sättas till olika nivåer, kan komma fler

* HomeGroup: enklare hemmanätverk (vad jag hört)

* DeviceStage: en standard-kontrollpanel för enheter

* Sensorer känner av var du är och gör det enkelt att navigera i kartor osv.

* enorm uppdatering av Media Player; kan nu spela många kända format

* Media Center är en miljon gånger bättre för TV, enklare setup, fungerar faktiskt nu.

Vet inte hur ni får detta till "Vista SE"?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX
Vi hade nämligen väntat oss ett "nytt Windows", inte Vista SE.

* förbättrad kärna: stöd för hela 256 kärnor

* trigger-startade tjänster

* stöd för multitouch i hela systemet

* införande av bibliotek

* toalt renoverad UI (super taskbar, gadgets, smartare notification tray, jump list, startmenyn, sökningarna är mycket smartare, rikare animationer, bättre prestanda)

* nytt API för att använda Ribbon i program

* upprensat OS: Windows Live på internet. Paint, Calc och Wordpad förbättrade och med Ribbon

* game explorer laddar nu ner patchar till spelen, behöver inte leta på internet

* renoverad UAC, kan nu sättas till olika nivåer, kan komma fler

* HomeGroup: enklare hemmanätverk (vad jag hört)

* DeviceStage: en standard-kontrollpanel för enheter

* Sensorer känner av var du är och gör det enkelt att navigera i kartor osv.

* enorm uppdatering av Media Player; kan nu spela många kända format

* Media Center är en miljon gånger bättre för TV, enklare setup, fungerar faktiskt nu.

Vet inte hur ni får detta till "Vista SE"?

Citat Ballmer!

Just two weeks ago, Microsoft CEO Steve Ballmer said that "Windows 7 will be Vista, but a lot better." So what was Vista, a practice run?

Windows 7 lika med Vista SE?

http://www.tomsbusiness.se/mjukvara/20080820/

Vill du ha mer länkar? :)

Så, Windows 7 "will be" Vista.

Och visst är det rätt likt. Men sen skulle det ju vara bättre också. ;)

Sen är väl frågan "hur mycket" bättre den färdiga produkten blir. Stabil? Buggfri? Små systemkrav? Kompabilitet? etc etc

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du borde kanske kolla dina källor, du länkar till en helt jävla vanlig artikel skriven av en helt vanlig idiot. Att ballmer sagt att det blir som Vista men bättre är väl för fan inget bevis på att alla förbättringar jag skrev inte finns?

Jag har också läst massor av artiklar där många säger att det är vista, men vad fan vet dom? Kolla i listan jag skrev, den är personligt utvärderad av mig och mitt Windows 7 pre-beta, inte av något papphuvud som har sett screenshots. "oh där är samma glas som i vista, det måste vara vista!!"

Men jag bryr mig egentligen inte, som vanligt. Jag byter till mac om microsoft klantar till det, men hittils är jag mycket nöjd med windows 7.

Pallar inte diskutera sånt här skitsnack. Kalla det vafan du vill, jag bryr mig inte.

Ville bara säga att ni inte sagt något om Windows 7, mer än att det ska heta Vista SE.

Ni har lixom inte sagt något i stil med "Jag tycker paint är så fult i Windows 7, det måste förbättras. Vad tycker ni grabbar?", utan ni babblar bara om hurvida det är vista eller inte.

Är ganska trött på alltomvista.se tror jag leftar snart.

Peace.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såg ditt meddelande igen och vill analysera det lite.

(OBS! DimensionX, läs detta sakta så du förstår vad jag menar, du brukar ju hugga innan du vet vad det går ut på)

Citat Ballmer!

Citat

Just two weeks ago, Microsoft CEO Steve Ballmer said that "Windows 7 will be Vista, but a lot better." So what was Vista, a practice run?

Du beter dig som man gjorde på dagis: du hör fakta men envisas med att referera till en person som enligt dig alltid har rätt (ens föräldrar, de hade aldrig fel enligt mig och mina kompisar på dagis)

"Nej för min pappa säger att det inte är så" (och då anses det som en trovärdig källa)

Jag har ju verkligen skrivit en lista på enorma förbättringar och det du har som försvar är:

(omskrivet för att låta som ett dagisbarn för att du ska se likheten):

"nej men ballmer har sagt si och så, du har fel. Och här är en länk till någon som vet hur man skriver på internet, han har rätt"

Jag har läst ditt citat från ballmer, men jag skiter fullständigt i vad han eller någon säger / sagt, eftersom jag har fakta i min dator just nu. Sitter och skriver på min Windows 7-dator.

Om du ska lita på någon bör du lita på mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX
Du borde kanske kolla dina källor, du länkar till en helt ***** vanlig artikel skriven av en helt vanlig idiot. Att ballmer sagt att det blir som Vista men bättre är väl för *** inget bevis på att alla förbättringar jag skrev inte finns?

Jag har också läst massor av artiklar där många säger att det är vista, men vad *** vet dom? Kolla i listan jag skrev, den är personligt utvärderad av mig och mitt Windows 7 pre-beta, inte av något papphuvud som har sett screenshots. "oh där är samma glas som i vista, det måste vara vista!!"

Men jag bryr mig egentligen inte, som vanligt. Jag byter till mac om microsoft klantar till det, men hittils är jag mycket nöjd med windows 7.

Pallar inte diskutera sånt här skitsnack. Kalla det vafan du vill, jag bryr mig inte.

Ville bara säga att ni inte sagt något om Windows 7, mer än att det ska heta Vista SE.

Ni har lixom inte sagt något i stil med "Jag tycker paint är så fult i Windows 7, det måste förbättras. Vad tycker ni grabbar?", utan ni babblar bara om hurvida det är vista eller inte.

Är ganska trött på alltomvista.se tror jag leftar snart.

Peace.

Är denna länken bättre då?

http://blogs.zdnet.com/BTL/?p=10464

Vad vi inte gillar är att man inte är ärlig och säger som det är, att det är ett förbättrat Vista man släpper istället för ett helt nytt Windows. Tål du inte mer än så här kanske ett lugnare forum skulle vara bättre? Där folk inte säger vad de tänker och tycker? Och alla hyllar MS i allt de gör?

Kom igen nu al6, du kan bättre än såhär. ;):)

Du, byta till MAC? Om MS skulle klanta till det? Tja, sedan Vista kom har MAC gått stadigt uppåt. Själv tänker jag köra vidare med XP ett tag till eftersom jag tycker väldigt bra om MS utsökta operativsystem och verkligen hoppas att de får till det med Windows 7. ;)

Jag kan ju inte gärna klaga på en beta eftersom funktionerna inte ens är klara än. Som någon sa tidigare i tråden. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX
Såg ditt meddelande igen och vill analysera det lite.

(OBS! DimensionX, läs detta sakta så du förstår vad jag menar, du brukar ju hugga innan du vet vad det går ut på)

Citat Ballmer!

Citat

Just two weeks ago, Microsoft CEO Steve Ballmer said that "Windows 7 will be Vista, but a lot better." So what was Vista, a practice run?

Du beter dig som man gjorde på dagis: du hör fakta men envisas med att referera till en person som enligt dig alltid har rätt (ens föräldrar, de hade aldrig fel enligt mig och mina kompisar på dagis)

"Nej för min pappa säger att det inte är så" (och då anses det som en trovärdig källa)

Jag har ju verkligen skrivit en lista på enorma förbättringar och det du har som försvar är:

(omskrivet för att låta som ett dagisbarn för att du ska se likheten):

"nej men ballmer har sagt si och så, du har fel. Och här är en länk till någon som vet hur man skriver på internet, han har rätt"

Jag har läst ditt citat från ballmer, men jag skiter fullständigt i vad han eller någon säger / sagt, eftersom jag har fakta i min dator just nu. Sitter och skriver på min Windows 7-dator.

Om du ska lita på någon bör du lita på mig.

Finns massor med frågor om hurvida Windows 7 är Vista SE på nätet, och jag förstår frågorna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

W7 kommer garanterat att bli lika bra som både XP och Vista.... det är liksom inte det jag vill ifrågasätta med denna tråd. Det som retar gallfeber på mig är, att när Microsoft äntligen optimerar koden så slänger man in lite lullull som ändå bara låg o skräpade i förådet, sen har man mage att kalla det för ett nytt OS, och tar betalt en gång till!.... om det nu blir så...! Det kan ju faktiskt hända att Microsoft frångår sina traditioner, och för en gångs skull visar att man är beroende av sina kunder, genom att erbjuda Vistaköparna en uppdatering till självkostnadspris!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Större mängd programkod, fler funktioner, ger automatiskt en större felkälla.

Även om W7 kommer säkert att bli ett bra och buggfritt OS,

så finns det ju trots allt människor som lyckas med bildligt talat,

att "få avgasröret inlindat runt kamaxeln".

Vad det här också handlar om är, om W7 kommer att vara en "färdig"

produkt när den släpps, då konsumenten har en viss förmåga att vara

misstänksam och långsint.

;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Större mängd programkod, fler funktioner, ger automatiskt en större felkälla.

Även om W7 kommer säkert att bli ett bra och buggfritt OS,

så finns det ju trots allt människor som lyckas med bildligt talat,

att "få avgasröret inlindat runt kamaxeln".

Vad det här också handlar om är, om W7 kommer att vara en "färdig"

produkt när den släpps, då konsumenten har en viss förmåga att vara

misstänksam och långsint.

;)

Med Windows 7 lyfter ju MS ut funktioner ur OS:et och ser till att färre saker körs i onödan. Detta ger ett stabilare och mer problemfritt OS.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stenis

Antalet bakgrundsprocesser har inte minskat dessvärre, jämnfört med XP.

Bara det i sig är en återkommande felkälla i kombination med tredjepart.

Jag som många andra har upplevt det. Men fungerar det stabilt är det

bara bra. Då köper jag ide'n.  ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Windows XP är mer "Windows 2000 Second Edition" än vad Windows 7 är "Vista Second Edition".

Vad gäller bakgrundsprocesserna så körs färre saker i Windows 7 jämfört med Vista. Att jämföra Vista eller W7 med XP ur den aspekten är inte rättvist eftersom det är så många grundläggande skillnader och ändringar i Vista och Windows 7 jämfört med XP.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Windows XP är mer "Windows 2000 Second Edition" än vad Windows 7 är "Vista Second Edition".

Vad gäller bakgrundsprocesserna så körs färre saker i Windows 7 jämfört med Vista. Att jämföra Vista eller W7 med XP ur den aspekten är inte rättvist eftersom det är så många grundläggande skillnader och ändringar i Vista och Windows 7 jämfört med XP.

XP skall vi inte blanda in överhuvudtaget tycker jag. Tråden handlar om Windows 6.0 vs. 6.1. ...nu börjar jag till och med bli så irriterad så jag vägrar kalla fanskapet för Windows 7  :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så, Windows 7 "will be" Vista.

Sen är väl frågan "hur mycket" bättre den färdiga produkten blir. Stabil? Buggfri? Små systemkrav? Kompabilitet? etc etc

Klart är, redan nu att W7 är bättre än Vista, Vista bättre än XP osv,

Enda felet med Vista (som jag ser det jämfört med XP) är väl egentligen bara prestandan. Med SP1 löstes ju mycket av prestandaproblem även om systemet fortfarande är ganska mycket tyngre än XP. Annars är jag helnöjd med Vista och har den som första system installerat.  De äldre datorrena har dock XP fortfarande eftersom Vista på dessa datorerna är för dåligt  och inte pallar.  Jag brukar mena att en dator alltid pallar ett operativsystem medan dåliga operativsystem inte pallar en dator. I detta fall är Vista och antagligen även W7 rena katastrofsystemen genom tiderna medan det i andra fall är stora lyft jämfört med deras äldre släktingar, så som XP osv.

Sen vad man väljer kalla sina operativsystem/program - uppdatering för har nog mest med affärs och marknadsföring att göra.  Adobe gör på liknande sätt med t.ex. Photoshop. När lite/mycket ändringar gjorts så släps det som nya versioner "nya produkter".  Deras andra program som "Illustratör ",  "After Effects " m.m är mest bara byggd på Photoshopens-grund, där ena programmet har/inte har någon funktion,  design mm som det andra programmet har/inte har och vise versa.  Det är alltså inte konstigt att W7 just kallas för Windows 7 och kommer förutom bara namnbytet även marknadsföra sig som ett "totalt nytt produkt/paket/box "och ena med det andra.

Något kommer / vill de alltid tjäna pengar på :P  även om jag tror att MS skulle kunna ta fram det perfekta systemet redan idag så vore det mest en förlust för de själva, eftersom nu fanns ett perfekt system och de har inte längre något nytt att komma med några år senare. Ett perfekt operativsystem tror jag redan idag kan göras,  men så länge MS existerar så kommer de nog inte vilja bygga klart det färdiga "hjulet" än på ett tag.

Vad jag anser om W7, eller betan jag testat är att den är bättre än tidigare system, medan nackdelen eller det dåliga tycker jag är att de tagit bort den klassiska-startmeny-valet. Lulllull känns fortfarande viktigare för MS både kring Vista och i W7 att både prestanda och användarvänligheten troligen sätts ur spel alldeles för mycket på olika sätt, och någon förbättrad prestanda har jag inte märkt av jämfört med Vista jag kör.

Hoppas någon förstod lite gran av detta, kände mest att jag ville skriva av mig lite på "kafferasten".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...