Gå till innehåll

Vilken Windowsversion föredrar ni?


DAson

Recommended Posts

Gäst Lasseska

Vista är helt ok (efter SP1) det använder jag mest, dock har jag bantat/trimmat det en hel del. (vLite) Det är numera lika snabbt som XP iallafall hos mig.

Xp är bra men för att få det helt ok så använder jag nLite där + en hel del ögon godis för att det ska tilltala mig. Känns att det har några år på nacken numera.

windows 7 har jag på testdatorn nu, det är riktigt bra, dock behöver jag ha det på svenska för att kunna tillgodogöra mig allt.

Windows 7 blir med all säkerhet mitt kommande operativsystem i framtiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När Windows 7 kommer så är jag inte intresserad av det för Windows 7 är väldigt lik Vista. XP kommer jag fortsätta med så länge det finns uppdateringar till det.

//DAson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På min stationär och bärbar dator har jag Vista men är inte så nöjd. Skolans dator som jag har finns XP Pro förinstallerat. Måste påpeka på att XP fungerar hundra gånger bättre och snabbare än mina Vista datorer. Väntar på Windows 7 med stor förhoppning!  :)

/grinders

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Windows 7 är på min maskin oerhört mycket snabbare än xp, fast nu är windows 7:an precis nyinstallerad och xp'n är ca: två år sedan installationen.

Que? Men det kan den aldrig bli. Jämför samma förhållanden. Och även samma prestanda på maskin.

Jösses vilka behov vissa har att springa MS ärenden. Var ärlig annars faller trovärdigheten härinne.

kentan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Windows 7 är på min maskin oerhört mycket snabbare än xp, fast nu är windows 7:an precis nyinstallerad och xp'n är ca: två år sedan installationen.

Que? Men det kan den aldrig bli. Jämför samma förhållanden. Och även samma prestanda på maskin.

Jösses vilka behov vissa har att springa MS ärenden. Var ärlig annars faller trovärdigheten härinne.

kentan.

Det är en fullständigt ärlig åsikt och ingen ms propaganda >:D

Kan upplysa om att Windows 7:an fortfarande är oerhört mycket snabbare...

Plus att äldre drivrutiner till mitt gamla ljudkort, "sb 5.1 live" funkar kanonbra, xp-drivar, om man installera dessa manuellt till skillnad mot vista-drivar för samma kort som är usla.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja har XP Pro 64Bit och windows vista 64Bit på mina datorer

XP pro 64 bit..??

Den är ju bevisad buggig.. och tämligen meningslös då det flesta

applikationer saknar 64-bit stöd.

Men 64-bit låter häftigt och snabbt ;)

kentan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Windows 7 är på min maskin oerhört mycket snabbare än xp, fast nu är windows 7:an precis nyinstallerad och xp'n är ca: två år sedan installationen.

Que? Men det kan den aldrig bli. Jämför samma förhållanden. Och även samma prestanda på maskin.

Jösses vilka behov vissa har att springa MS ärenden. Var ärlig annars faller trovärdigheten härinne.

kentan.

Jag vet inte vilken betaversion/skiva ni som anser att W7 är mycket snabbare än t.ex. XP och Vista testat. Körde själv med 6801-versionen och märkte inte av någon bättre prestanda. När jag kollade sen på prestandaklassificeringen så hade jag där identiska värden med Vista.

Om jag ska jämföra XP och Vista med den W7 betan så anser jag XP vara snabbare än både Vista och den W7.betan jag testade. När det gäller Vista och W7 så kände jag inte av något alls. Trots Vista som "gammalt installerat" med W7 som nyinstallerat så märkte jag överhuvudtaget inte av något förbättrad prestanda i W7.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...