Gå till innehåll

Min laptop vägrar boota med XP Home-skivor och XP-nyckeln fungerar inte längre


__087

Recommended Posts

Tjena, jag tänkte installera om min laptop pga virus och jävelskap men när jag försöker starta datorn med xp home skivan händer ingenting. Om jag gör samma procedur med xp pro skiva bootar den direkt, jag har även kollat i bios meny och datorn står på CD/DVD som första hand och Hårddisk som andra hand (självklart har jag testat med flera olika xp home skivor). Jag hade windows xp home från början på den men nu vill jag återgå. Hoppas någon kan ge mig svar M.V.H // __087 PS vet att ja tagit upp detta ämne förut om min laptop men då fick jag inget svar som ledde till att det löste sig

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prova att stoppa i skivorna när du är inne i Windows, de ska ju autostarta då.

Gör de inte det, så kör setup/install från skivorna, och kolla om installationsprogrammet då startar.

Annars är det ju nåt fel på samtliga dina (hembrända ?!) skivor helt enkelt.  Prova dem kanske i nån annan dator, se om det går att boota från dem där.

/LbL!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

okej, jag har testat att köra den när windows är igång och det fungerar, ja skivorna är hembrända och nerladdade

EDIT: problemet är löst, det var min xp skiva som var felbränd. Jag brände ut den på min andra dator och då fungera det direkt  :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

min original cd-key fungerar inte längre efter några år med windows xp pro  >:( vad är felet??

Kan vara så att du har aktiverat för många gånger med den nyckeln, tror man får bara aktivera 20 gånger och då får man ringa microsofts kundtjänst.

Det gäller iaf för Home versionen men Pro vet jag tyvärr inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

okej, problemet är att jag bara använt denna nyckeln någon gång. Efter jag köpt min laptop bytte jag snabbt till xp pro istället sen dess har jag använt både xp pro & vista (gratis 30 dar) men nu kan jag inte använde samma igen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det din nyckel, och den bara NU används på en enda dator = din, så är det ju bara att ringa för att aktivera, det har jag gjort massor av ggr för min XP Pro när jag installerat om, inga problem alls, ett gratis 020-nummer får du ju upp vid aktiveringen, men de kanske stänger typ senast 22, och jag tror du blir kopplad till t ex Irland, och det är INTE alltid de snackar svenska ... :D

/LbL!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...