Gå till innehåll

Hur för man fram sina önskemål till Microsoft?


Landsfiskalen

Recommended Posts

Ja bara undrar lite. Läser dom detta tro? Eller måste man in på nått technet-forum, som de va med Vista?

Ja är inte så negativ, som de ser ut faktiskt. Men ja är inget vidare bra på English. Kan ju inte ens stafva rätt på Svenska.  :)

De verkar inte va så många fel på 7:an direkt. Men de är några grejer ja skulle vilja ha.

Om man kunde få några startmenyer att välja på, så hade de vart bra.

Och utforskaren. De är inte riktigt den jag är ute efter. Ja vill bara att man ska kunna välja några fönster, som man kan göra vad man vill med. Ett tomt fönster hade vart bra, så man har nånstans och greja på. Anpassningsbart med bakgrundsbild eller färg. Ett annat fönster för genvägar, exempelvis. Utforskaren i sig självt använder ja inte. Kan tänka mig att köra något annat program där i stället.

Bara några småsaker alltså. Hoppas dom lyssnar.  :)

De va bara de ja ville.  8)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att föra fram önskemål till Microsoft är inte lätt. Sedan Vista släpptes har det funnits ett betaprogram som kallas Windows Early Feedback där man kunnat föreslå ändringar som andra deltagare i programmet röstat på och som Microsoft sedan tagit hänsyn till. Detta är dock på engelska och endast för inbjudna så det hjälper dig föga.

Det är egentligen det enda sätt jag ser att man kan få igenom sina önskemål, förutom om man deltar i TAP (Technology Adoption Program) där man kan påverka mer. Detta är dock få förunnat och är främst för företag som inför tidiga betaversioner tidigt.

Problemet är också att det nu är för sent att påverka större ändringar. Det mesta är spikat sedan länge och från betaversionen så ska Windows 7 vara "feature complete" vilket innebär att endast buggar åtgärdas efter det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...