Gå till innehåll

Linje över skärmen


Recommended Posts

har en typ streckad linje över skärmen på högra sidan. vad beror detta på? kan jag få bort den eller är skärmen trasig. det är en dell laptop.

Låter som en trasig skärm.... men du kan ju testa med ny grafik-drivrutin! ...sen för att stilla min nyfikenhet... är linjen vertikal eller horisontell?    ;D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prova att ta en skärmbild ! (<PrintScreen>)

Om du inte får med sträcket på bilden så är det troligast skärmen som har problem att visa bilden rätt.

De flesta bärbara kan koppla in extern skärm.

Ändrar sig sträckets färg beroende på bakomliggande färginformation ?

Har felet kommit plötsligt eller i samband med program uppdateringar ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skumt, skumt.... har aldrig hört talas om något liknande! ....men som sagt, testa en ny drivrutin! Gå till Enhetshanteraren.... avinstallera bildskärmen, och starta sedan om datorn! När den startar igen kommer den att använda Windows egen grunddrivrutin... strecket bör då vara borta! Gå sedan vidare genom att installera den officiella grafikdrivrutinen från datorns hemsida!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

-> Du skulle ha sett min tyska stavning... jädra Messerschmidt !

Heter det inte Besserwisser ....

                                                                    ::) 8) :o

                                                                      :D;) ;D

/LbL!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

händer nada när jag trycker prt sc ::)

Har du en tangent med texten Fn? Håll i så fall ned den samtidigt.

Tillägg: Det ”händer” inte så mycket då man trycker på Print Screen, annat än att bilden läggs i urklipp. Den måste sedan klistras in i ett bildprogram, t.ex. Paint. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

händer nada när jag trycker prt sc ::)

PrtScn är en till synes död tangent, men när du trycker på den sparas innehållet på hela skärmen = det du SER på skärmen, till Urklipp, och Urklipp kan sedan klistras in i lämpligt bildprogram medelst Ctrl V .

Eller från Menyns KlistraIn.

Man kan också använda Alt PrtScn för att spara BARA det som finns i Aktuellt Fönster, dvs det fönster som för tillfället är Aktivt = har blåmarkerad ram.

Om man har ett tangentbord där F-tangenterna är något annat ibland, så måste man se till att man FÖRST trycker på knappen som GÖR F-tangenterna TILL just F-tangenter igen, för annars är även PrtScn-tangenten något annat.

/LbL!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...